Spotifyn uusi Follow-toiminto nyt käytössä Suomessa

Spotify on nyt uudistunut: uusi Follow-toiminto on lanseerattu kansainvälisesti kaikissa Spotify-maissa. Uuden toiminnon avulla voi seurata suosikkiartisteja, julkkiksia ja vaikkapa eri brändejä ja nähdä mitä musiikkia he kuuntelevat juuri tällä hetkellä. Julkistuksen kunniaksi Spotify lanseeraa myös innovatiivisen ”Follow Phoenix” -kampanjan.

Pidätpä Shakirasta tai Skrillexistä, Metallicasta tai Bruno Marsista, Spotifyn uusi Follow-toiminto auttaa sinua saamaan musiikkisuosituksia luottamistasi lähteistä. Spotifyssä voi nyt seurata ja hyödyntää ystäviä, artisteja, vaikuttajia tai vaikkapa median edustajia parhaan musiikin etsinnässä. Alkuvaiheessa seurattavissa ovat jo muun muassa Barack Obama, David Guetta, One Direction, Spotifyn perustaja Daniel Ek ja Suomesta lukuisia artisteja ja julkkiksia, muun muassa Isac Elliot, Cheek ja Elastinen.

Follow-toiminto nostaa myös Facebook-ystäväsi entistä paremmin esille ja suosittelee henkilöitä, joiden musiikista saattaisit pitää. Toiminnon saa päälle yksinkertaisesti klikkaamalla “Follow”-nappia artistien, ystävien, musavaikuttajien jne. kohdalla. Spotifyn käyttäjien innoittamisen lisäksi toiminnon avulla artistit pystyvät jakamaan musiikkiaan faneilleen ennennäkemättömällä tavalla.

Uuden toiminnon julkistuksen yhteydessä Spotify on tehnyt ainutlaatuisen yhteistyöhankkeen Phoenix-yhtyeen kanssa. “Follow Phoenix” -kampanja osoittaa konkreettisesti ja elävästi miten Spotifyn kautta voi olla tiiviissä kontaktissa suosikkiartistin kanssa. Tänään, vain muutama päivä ennen Phoenixin odotetun uuden albumin julkaisua, Spotify tarjoaa harvinaislaatuisen mahdollisuuden tutustua Grammy-voittaja-bändin kulissien takaiseen elämään: Spotify on päässyt seuraamaan bändin elämää kokonaisen päivän ja yön ajan. Katso video aiheesta:

“A Day in the Life of Phoenix” -video: http://www.youtube.com/watch?v=PxrnyeaKmwk

“Follow Phoenix” -kampanjan kuvia: http://clients.droga5.com/Media/AV/spotify/Phoenix/PR/stills/

Lisätietoja: press-fi@spotify.com

Spotify

Spotify on palkittu digitaalisen musiikin palvelu, jonka kautta voi kuunnella yli 20 miljoonaa kappaletta (musiikkikirjaston koko vaihtelee maittain). Unelmanamme on tuoda kaikki maailman musiikki kaikkien saataville – nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Spotifyn avulla musiikin löytäminen, järjestäminen ja jakaminen ystävien kesken on entistä helpompaa.

Spotify on tällä hetkellä saatavilla 20 maassa: Yhdysvallat, Iso‐Britannia, Ruotsi, Suomi, Norja, Tanska, Ranska, Saksa, Sveitsi, Itävalta, Belgia, Hollanti, Espanja, Australia, Uusi-Seelanti, Irlanti, Luxembourg, Italia, Puola ja Portugali . Palvelulla on yli 24 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 6 miljoonaa maksavaa tilaajaa.

Spotify sai alkunsa Ruotsissa vuonna 2008. Sen jälkeen Spotify on jakanut yli puoli miljardia dollaria tekijänoikeuksien haltijoille, ja sen tavoittena on jakaa saman verran lisää vuoden 2013 aikana. Spotify on tällä hetkellä toiseksi suurin digitaalisen musiikin tulonlähde levy-yhtiöille Euroopassa (IFPI 2011), ja maailmanlaajuisesti suurin ja menestynein musiikin suoratoistopalvelu.

www.spotify.com

Avainsanat: