Suomen Gastronomien Seura valitsemaan Taste of Helsinki -ruokafestivaalin parasta annosta

Maamme vanhin ruokaseura on myöntänyt arvostetun Vuoden ravintola -tunnustuksen ansioituneille ravintoloille vuodesta 1985 lähtien. Tänä kesänä ravintola-arvostelut viedään perinteisestä poikkeavaan ympäristöön, kun seura on mukana valitsemassa Taste of Helsinki -festivaalin parasta yksittäistä annosta. Myös yleisöllä on mahdollisuus osallistua voittajan valintaan äänestämällä suosikkiaan paikan päällä.

”Taste of Helsinki -festivaali useine laaturavintoloineen on erinomainen mahdollisuus päästä maistamaan ja vertailemaan maamme parhaimmistoon kuuluvien keittiömestarien osaamista. Haluamme kannustaa festivaalivieraita kiinnittämään maun lisäksi huomiota myös annosten ulkonäköön, suutuntumaan, esillepanoon ja festarin erikoispuitteisiin sopivuuteen”, kertoo Suomen Gastronomien Seuran puheenjohtaja Tiina Lähteenoja-Niemelä ja jatkaa:

”Ravintola-arvostelua festivaaliympäristössä mestareiden luomuksilla harjoiteltuaan toivomme, että kuluttajat kiinnittäisivät jatkossakin huomiota siihen, minkälaista ruokaa ja palvelua he rahoistaan vastikkeeksi saavat. Vain palautetta, olkoon se positiivista tai kriittistäkin, rakentavasti antaen parannamme koko Suomen ravintoloiden tasoa.”

Palautteella parempia ravintolakokemuksia

Taste of Helsinki -festivaalin järjestäjät ovat otettuja saadessaan Suomen arvostetuimman ruokaseuran kumppanikseen.

”Emme voisi kuvitella Paras annos -tunnustukselle osuvampaa jakajaa kuin Suomen vanhimman ruokaseuran. Vuoden ravintola on korkealle arvostettu huomionosoitus niin alan sisällä kuin asiakkaidenkin parissa, mutta yleisesti ottaen ravintola-arvostelua pidetään usein turhan ryppyotsaisena ja pikkuasioihin tarttuvana. Tämän yhteistyön myötä haluamme antaa yleisölle helpon ja kannustavan tavan harjoitella rakentavaa palautteen antoa ja ruokakriitikointia tulevia ravintolakäyntejä varten”, kertoo festivaalin Suomeen tuonut Barry MacNamara.

Paras annos -palkinto jaetaan Suomen Gastronomien Seuran Vuoden ravintola -juryn ja yleisöäänten perusteella. Voittajan valintaan voi osallistua antamalla äänensä mobiilisti festivaalialueella julkistettavan verkkosivuston kautta. Festivaalialueella voi äänestää myös Suomen Gastronomien Seuran edustajien äänestyspäätteillä ja samalla tutustua seuran toimintaan sekä hakea sen jäseneksi.

Kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan Hackmanin tuotepaketti sekä kahden hengen aterialahjakortti voittajaravintolaan. Ruokakulttuuria vaaliva Suomen Gastronomien Seura perustettiin vuonna 1945 ja siihen kuuluu noin 300 jäsentä.

Lisätietoja: Tiina Lähteenoja-Niemelä,  puh: 050-330 8385 ja tiina.lahteenoja-niemela@gastronomit.fi