Suomen suurin hoivapalveluyritys muuttaa nimeään

Medivire Hoiva muuttaa toiminimensä Mainio Vire Oy:ksi. Yrityksen omistuspohja säilyy ennallaan, eikä muutoksella ole vaikutusta yrityksen olemassa oleviin sopimuksiin. Väestörakenteen muutos asettaa hoivapalveluille tulevaisuudessa entistä suurempia odotuksia. Mainio Vire Oy vastaa haasteisiin nimenmuutoksen myötä entistä paremmin ja ihmisläheisemmin.

Yli 85-vuotiaiden määrä kaksinkertaistuu 30 vuodessa, mikä kasvattaa myös vanhusten asumispalveluiden tarvetta. Mainio Vire Oy kasvattaa asiakaspaikkojaan 12 prosentilla tulevan vuoden aikana, ja hakee kasvua myös tulevaisuudessa. Tällä hetkellä Mainio Vire työllistää noin tuhat henkilöä.

Medivire Hoivan syksyllä 2008 teettämän hoivabarometrin tulokset osoittavat, että kuntapäättäjät uskovat asumispalvelujen ulkoistamisen jatkuvan. Kun hoiva-alan yritykset ottavat kiinteistöinvestoinneilla ja pitkillä vuokrasopimuksilla kannettavakseen taloudellisia riskejä, kuntien riskit pienenevät.

- Mainio Vire kuvaa sitä, että vaikka liiketoiminta kasvaa koko ajan, on tärkeintä huomioida ihminen jatkossakin, Mainio Vire Oy:n toimitusjohtaja Kristiina Hautakangas kommentoi.

Mainio Vire Oy:n missio on tarjota asukkaille onnellinen lapsuus, aikuisikä ja vanhuus. Yritys haluaa mahdollistaa hyvän ja pitkän elämän tarjoamalla kodinomaisen asuinympäristön. Mainio Vire Oy:n toiminnan taustalla on ajatus, että onnellinen elämä syntyy välittämisestä ja kuuntelemisesta sekä yhdessä olemisesta ja tekemisestä.

Toimintatapoihin ja palveluihin voi tutustua 1.1.2009 alkaen osoitteessa www.mainiovire.fi