Terveydenhuollon tulevaisuus – pystytäänkö uudella mallilla pureutumaan jonoihin?

Hyvä median edustaja,

Olethan muistanut ilmoittautua Terveyspalvelualan Liiton ajankohtaiseen keskustelutilaisuuteen, joka järjestetään keskiviikkona 26.3. Eteläranta 10:n saunatiloissa.

Sunnuntaina esitelty sote-malli mahdollistaa järjestelmän kehittämisen tukemaan asiakkaan valinnanvapautta. Miten uudistus tulee käytännössä toteuttaa, jotta asiakkaat saisivat parempaa hoitoa?

Terveydenhoitojärjestelmämme on murroksessa – jo nyt 80 % suomalaisista ei pääse julkiseen terveydenhuoltoon kahden viikon kuluessa. Millainen on terveydenhuollon tulevaisuus? Kuinka voimme varmistaa, että suomalaisilla on jatkossakin mahdollisuus laadukkaaseen ja oikea-aikaiseen hoitoon? Mikä on yksityisen sektorin rooli?

Näihin ja kaikkiin muihin kysymyksiisi vastaavat tilaisuudessa Terveyspalvelualan liiton toimitusjohtaja Merja Hirvonen sekä Diacorin toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen. He kertovat myös esimerkkejä siitä, miten vastaavat haasteet on taklattu muissa Pohjoismaissa ja miten asiakkaan merkitystä järjestelmän kehittämisessä voitaisiin vahvistaa.

Tilaisuudessa on tarjolla salaatti- ja viinibuffet. Osallistujilla on halutessaan mahdollisuus myös saunoa, pyyhkeet yms. tarvikkeet löytyvät paikan päältä.

PAIKKA: Eteläranta 10, 11. kerros, 00130 Helsinki

AIKA: keskiviikko 26.3. klo 15 eteenpäin

Pyydämme ilmoittautumiset tilaisuuteen osoitteeseen kati.laakso@soprano.fi tai puhelimitse 040 533 4140.

Terveyspalvelualan Liitto on yksityistä terveyspalvelualaa edustava työmarkkina- ja elinkeinopoliittinen edunvalvontajärjestö. Noin 230 jäsentämme työllistävät yli 27 000 ammattilaista muun muassa lääkäriasemilla, sairaaloissa, kuntoutuksessa, hammashuollossa, sairaankuljetuksessa sekä kolmannella sektorilla. Liitto on Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n jäsenjärjestö.