TIEDOTE: Finlandia-talon työmaalle design-aita

Finlandia-talon toukokuussa alkanut laajennustyö saa uniikin työmaa-aidan, kun sen pintaan maalataan tällä viikolla värikäs taideteos. Aidan on suunnitellut graafinen suunnittelija Patrik Typpö työryhmänsä kanssa.

– Pääsääntöisesti työmaa-aidat ovat ankeita ja julkisivua rumentavia tekijöitä. Tällä kertaa päätimme luoda sille raikkaan ja mielenkiintoisen ilmeen. Olisi ollut sääli jättää käyttämättä näin suuri julkinen pinta. Aitahan ilmentää nyt pirteällä tavalla Finlandia-talossa tapahtuvia muutoksia, Patrik Typpö sanoo. Lähtökohta aidan kuvitukselle oli luonnollisesti Finlandia-talon uudet tilat ja taloon liittyvät toiminnot. 250 metriä pitkä design-aita on yksi hieman erikoisempi muutosviestinnän väline muiden joukossa. – Lähdin suunnittelemaan symbolikuvitusta, joiden aiheet tulevat Finlandia-talon erilaisista tapahtumista. Kuten myös Alvar Aallosta ja ympäröivästä luonnosta. Finlandia-talon ympäristöhän tulee myös muuttumaan puistoineen ja vesialueineen tulevaisuudessa, Typpö sanoo. Finlandia-taloon valmistuu toukokuussa 2011 yli 2 200 neliömetriä uusia tiloja. Uudistuksen myötä talo keskittyy kongressi- ja tapahtumakeskukseksi. – Rakennustyöt pyritään sopeutetaan talon toimintaan. Myös pysäköintialue palvelee normaalisti, toimitusjohtaja Auni Palo Finlandia-talosta kertoo. HUOM! TÄMÄN TIEDOTTEEN LIITTEENÄ ON KUVA DESIGN-AIDASTA