TIEDOTE: Hiihtokeskuksissa on vielä tilaa hiihtolomaviikoille

Mattimyöhäinenkin ehtii vielä vuokrata hiihtolomalle mökin tai loma-asunnon rinteiden ja latujen tuntumasta.

Tilaa on muun muassa Tahkolla ja Vuokatissa, mutta Pohjois-Suomestakin voi löytää mieleisen loma-asunnon. Tänä vuonna suomalaiset ovat varanneet majoituksen hiihtokeskuksista epävarmojen säiden takia poikkeuksellisen myöhään.

- Ei kannata välittää Etelä-Suomen säästä, vaan suunnata Pohjois-Suomeen jossa lumi pysyy varmuudella aina pääsiäiseen saakka, sanoo Lomarengas Oy:n toimitusjohtaja Juha-Pekka Olkkola.

Ylläkseltä, Leviltä ja Rukaltakin löytyy vielä runsaasti valikoimaa. Osa vapaana olevista vuokramökeistä saattaa sijaita hiukan kauempana palveluista, mutta autoileville lomailijoille se ei ole kuitenkaan ongelma.

- Jos hiihtoloman aikana on käytössä auto, ei haittaa, vaikka majoitus olisikin kauempana rinteistä ja latuverkostosta, sanoo Olkkola.

Majoitusvaihtoehdoista lomahuoneistot sijaitsevat lähimpänä laskettelurinnettä. Ne ovat hyvä vaihtoehto, jos haluaa olla lähellä kauppoja, ravintoloita ja muita lomailijan kaipaamia palveluita.

- Kaikilla työssäkäyvillä vanhemmilla ei ole mahdollisuutta pitää vapaana koko koululaisten lomaviikkoa. Mökin tai loma-asunnon voi halutessaan kuitenkin vuokrata myös lyhyemmäksi ajaksi, vaikkapa viikonlopuksi tai muutamaksi päiväksi viikolla, Olkkola vinkkaa.

Kotimaan matkailussa varauksia tehdään verrattain myöhään. Hiihtoloma on kuitenkin tärkeimpiä sesonkeja, joten mökkejä ja lomahuoneistoja kysytään edelleen. Koulujen hiihtolomaa vietetään Etelä-Suomessa viikolla 8, Väli-Suomessa viikolla 9 ja Itä- sekä Pohjois-Suomessa viikolla 10.

Lomarengas Oy, toimitusjohtaja Juha-Pekka Olkkola

puh. 050 374 7747, juha-pekka.olkkola@lomarengas.fi

Vuonna 1967 perustettu Lomarengas Oy on majoitus- ja luontomatkailuun keskittyvä yksityinen yritys, jonka liiketoiminta yhtiöitettiin vuonna 1997. Suurimmat osakkeenomistajaryhmät ovat mökinomistajat ja matkailuyrittäjät. Lomarengas on yli 3800 lomakohteella Suomen suurin mökkivuokraaja. Lomarengas-konserniin kuuluvat emoyhtiö Lomarengas Oy ja Ylläksen Matkailu Oy sekä omana liiketoimintayksikkönä Villi Pohjola. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2013 noin 22 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 35. www.lomarengas.fi, www.villipohjola.fi, www.yllaksenmatkailu.fi