Tiedote: Itävaltalaiset ostavat laskettelusuksia Suomesta

Alppimaiden kuluttajat ostavat laskettelusuksia suomalaisesta verkkokaupasta. Suksikauppa on ujuttautunut Keski-Euroopan markkinoille esiintymällä maassa maan tavalla. Kauppa toimii nyt Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa ja Itävallassa. Seuraavaksi suksikauppa avautuu asiakkailleen Ranskassa, Italiassa, Sveitsissä ja Sloveniassa.

– Suomalainen Suksikauppa.com on ensimmäisten verkkokauppojen joukossa ymmärtänyt, kuinka kauppaa pitää ulkomailla tehdä. Vuosikaudet ulkomaiset verkkokaupat ovat esiintyneet suomalaisina ja vieneet asiakkaita kotimaisilta vastaavilta palveluntarjoajilta. Nyt näitä "kaappauksia" aletaan tehdä myös Suomesta käsin, varatoimitusjohtaja Riitta Auvinen Sopranosta painottaa. Suksikauppa.comissa on ymmärretty se, ettei pelkkä kielenkääntäminen ei riitä vaan lisäksi kaupan tulee kotouttaa kaupan nimi, hinnat ja asiakaspalvelu. Toimitusehdotkin löytyvät jokaisen toimintamaan sivuilta maan oman kuluttajalainsäädännön mukaisina. – Verkkokauppaa ei avata ulkomaille sormia napsauttamalla. Vaatii kovaa työtä selvittää maksutapojen ja toimitustapojen eroavaisuudet. Business ei pyöri yhtään sen helpommin verkossa kuin reaalimaailmassakaan, Auvinen lisää. Suksikauppa.comin toimitusjohtaja Sakari Ekman toteaa, että jo Ruotsissa maksutavat ja toimitukset eroavat Suomen käytännöistä. Esimerkiksi postitoimipaikka voi sijaita vaikka paikallisessa lähikaupassa. – Suksikauppa.comilla on jokaisessa maassa oma yhteyshenkilö, joka palvelee asiakkaita heidän omalla äidinkielellään niin puhelimessa kuin sähköpostitsekin. Muuten kaikki toiminta on Suomessa, Suksikauppa.comin toimitusjohtaja Sakari Ekman kertoo. Kolmen viimeisen vuoden aikana suomalainen laskettelusuksien verkkokauppa on kasvattanut merkittävästi suosiotaan kansainvälisillä markkinoilla. Taantuma ei horjuta suksikauppaa Netissä toimivaa suksikauppaa ei näy taantumat horjuttavan. Ekmanin mukaan ihmiset päinvastoin ovat tulleet hintatietoisemmiksi ja sen myötä hakevat edullisempia vaihtoehtoja harrastusvälineiden ostamiselle. – Meidän hinnat pysyvät kilpailukykyisinä, koska kulurakenne on pieni. Suomessa meillä on töissä kaksi henkeä 20 neliömetrin tilassa ja alakerrassa sijaitsee varasto. Nettikauppa antaa myös hyvät mahdollisuudet pitää hinnat ja tarjonta jokaisen maan markkinan mukaisena. Ekman kertoo, että Itävallan valloitus alkoi siitä, että itävaltalaiset yrittivät ostaa suksia menestyksettä saksalaisesta verkkokaupasta ja Suksikauppa.comiin tuli heiltä paljon tiedusteluja. – Tavoitteemme on laajentua kaikkiin EU-maihin, Ekman sanoo. Lisätietoja: Soprano Oyj, varatoimitusjohtaja Riitta Auvinen, p. 020 744 5002, riitta.auvinen@soprano.eu Suksikauppa.com, toimitusjohtaja Sakari Ekman, p. 040 5257787, myynti@suksikauppa.com Soprano Oyj on Nasdaq OMX Helsingin pörssissä listattu julkinen yhtiö. Yhtiön erityisosaamista on teknologian ja kommunikaation yhdistäminen. Tuote- ja palveluvalikoima kattaa sekä tekniset verkkoratkaisut että viestinnällisen sisällöntuotannon. Sopranon ohjelmistoilla on toteutettu useita satoja verkkokauppoja sekä nykyaikaisia viestinnän, markkinoinnin ja myynnin sähköisiä kokonaisratkaisuja yrityksille ja julkishallinnolle.