TIEDOTE: Lisää kotimaista työtä muuttopalveluilla

Kotitalousvähennyksen laajentaminen kattamaan myös muuttopalveluiden käyttöä lisäisi työpaikkoja ja kehittäisi kotimaista palvelusektoria. Aloilla, joilla kotitalousvähennys on käytössä, kotimaisen työn kysyntä on lisääntynyt. Nykyisten arvioiden mukaan vain 15 prosenttia kotitalouksista käyttää muuttopalvelua.

– Kotitalousvähennyksen mahdollisuus lisäisi kotimuuttopalveluiden käyttöä ja tekisi kustannukset läpinäkyviksi vähentäen harmaata taloutta, sanoo Victor Ekin toimitusjohtaja Jussi Koivusalo. Toimitusjohtajan mukaan logistiikka-ala tulee nousemaan taantumasta nopeasti. Logististen palveluiden kysyntä tulee kasvamaan, koska tavaroiden ja ihmisten liikkuminen lisääntyy jatkuvasti. Yritykset, joilla on laaja kumppaniverkosto kansainvälisillä markkinoilla, pystyvät tarjoamaan asiakkailleen palvelua lakoista ja luonnonkatastrofeista huolimatta. Asiakkaat haluavat yhä enemmän yksilöllisiin tarpeisiin mukautuvia avaimet käteen palveluja. – Lentoliikenteen seistessä ja ahtaajien lakkoillessa pystymme jatkamaan asiakkaidemme muuttoja ulkomaille lähes normaaliin tapaan, lisää Koivusalo. 125-vuotias perheyritys Victor Ek on yksi harvoista yli satavuotiaista perheyrityksistä Suomessa. Menestyksen takana on yritykseen sitoutunut suku, joka on johtanut Victor Ekiä perheyrityksen arvoja kunnioittaen huonoinakin aikoina. Taloudellisesti epävakaisempina aikoina omistajat ovat tehneet investointeja yritykseen. – Kestävän johtamisen periaatteet nousevat nyt arvoon mittaamattomaan, Koivusalo sanoo. Lokakuun alusta Victor Ekiä on johtanut uusi toimitusjohtaja Jussi Koivusalo, jolla on pitkä kokemus logistiikka-alan kansainvälisistä tehtävistä. Koivusalo toimi ennen Victor Ekille tuloaan Elina pankkiiriliikkeen toimitusjohtajana. Suhdanteiden vaihtelut vaikuttavat herkkään logistiikka-alaan merkittävästi, joten talouden syvä tuntemus on eduksi.