Tiedote: Soprano ostaa enemmistön Brain Alliance Oy:stä

Tiedote 22.6.2009 klo 10:30 Soprano ostaa enemmistön Brain Alliance Oy:stä Soprano Oyj on 16.6.2009 allekirjoitetulla sopimuksella hankkinut 51 % osuuden uusimman sukupolven verkkoratkaisuihin erikoistuneesta Brain Alliance Oy:stä. Brain Alliance Oy on erikoistunut uuden sukupolven teknologioilla toteutettuihin verkkoliiketoiminnan ratkaisuihin. Yhtiö kehittää ja ylläpitää verkkopalveluja ja kouluttaa alalle uusia asiantuntijoita. Yhtiön palveluksessa täysipäiväisesti on 22 henkilöä, joista 13 sertifioitua php-osaajaa ja se on ainoa virallinen Zend-edustaja Suomessa. Yhtiö toteuttaa asiakashankkeita myös Drupal- ja eZ Publish-julkaisujärjestelmillä. Brain Alliance on ollut toteuttamassa mm. YLE:n, Igglon, Maanmittauslaitoksen, Suomen Punaisen Ristin sekä useiden eri sanoma- ja aikakauslehtien verkkoratkaisuja. Soprano Oyj:n toimitusjohtaja Arto Tenhunen: ”Brain Alliancen tunnustettu verkkoteknologia ja Sopranon viestinnälliset sisältöpalvelut sekä verkkokaupparatkaisut täydentävät toisiaan täysin strategiamme mukaisesti. Visiomme mukaisesti saavutamme pysyvän kilpailuedun yhdistämällä teknologian ja kommunikaation. Kaupan myötä Soprano pystyy tarjoamaan asiakkailleen entistä enemmän lisäarvoa yhdistämällä myynnin ja markkinoinnin uusimmat välineet ja sisällön verkkomaailmassa.” Brain Alliance Oy:n toimitusjohtaja Jukka Hassinen: ”Yhdistimme Suomen parhaan viestintäosaajan ja kovimman uuden verkkoteknologian osaajan. Nopeasti kasvanut Brain Alliance saa kaupan myötä myös Sopranon tunnettuuden ja myyntivoiman. Kauppa on yhtiöiden ja niiden asiakkaiden kannalta perfect match. Soprano Oyj Lisätietoja: Soprano Oyj, Toimitusjohtaja Arto Tenhunen 0400 413314 arto.tenhunen@soprano.eu http://www.soprano.fi/ Soprano Oyj on Nasdaq OMX Helsingin pörssissä listattu julkinen yhtiö. Yhtiön erityisosaamista on teknologian ja kommunikaation yhdistäminen. Tuote- ja palveluvalikoima kattaa sekä tekniset verkkoratkaisut että viestinnällisen sisällöntuotannon. Sopranon ohjelmistoilla on toteutettu useita satoja verkkokauppoja sekä nykyaikaisia viestinnän, markkinoinnin ja myynnin sähköisiä kokonaisratkaisuja yrityksille ja julkishallinnolle.