Tiedote: Soprano yhteistyöhön Googlen kanssa

Soprano Oyj on siirtänyt koko sähköisen viestintänsä Google Appsiin ja ryhtynyt Googlen jälleenmyyjäksi Suomessa. Ratkaisu tehostaa työskentelyä perinteisten sähköposti- ja kalenteritoimintojen lisäksi mm. tarjoamalla eri toimipisteissä kaikille reaaliaikaisen videoyhteyden ja pikaviestitoiminnot. Google Appsin ansiosta yhtiössä saavutetaan 73 prosentin kustannussäästö aikaisempaan Microsoft Exchange -ratkaisuun verrattuna.

Soprano-konserni on ryhtynyt Googlen valtuuttamaksi Google Apps -viestintäratkaisun jälleenmyyjäksi Suomessa. "Googlen Apps -viestintäratkaisun ansiosta yritykset voivat merkittävästi tehostaa sisäistä ja ulkoista viestintäänsä. Yhtenä esimerkkinä dokumenttien jakaminen on aivan eri maailmasta verrattuna perinteiseen Exchange-ratkaisuun", toteaa Soprano Oyj:n verkkopalveluiden asiantuntija Jukka Hassinen. "Voimme Google Apps -jälleenmyyntisopimuksen ansiosta tarjota huippunykyaikaisen viestintäratkaisun luotettavana SaaS-palveluna ilman minkäänlaisia laiteinvestointeja. Paljon enemmän palveluja, merkittävästi aikaisempaa edullisemmin ja kaiken todella nopeasti. Koko Soprano-konsernin sähköposti- ja kalenterijärjestelmän siirto ja opastus hoitui viikossa", kiteyttää Jukka Hassinen.