TIEDOTE: Suomalainen teknologia vahvasti esillä Shanghain maailmannäyttelyssä

Suomalaiset huipputeknologian yritykset, Ball-IT ja Bluegiga, on kutsuttu näytteilleasettajiksi Shanghain We are the world -paviljonkiin. Suomalaisten kutsuminen mukaan taloon muiden maailman kärkiyritysten kanssa on merkittävä kunnianosoitus.

Shanghain maailmannäyttelyn We are the world -paviljonki on kurkistus kiinalaiseen elämään ja elämäntapaan. Paviljongissa kävijä pääsee seuraamaan miten eri elämänvaiheet yhdistyvät teknologisiin ratkaisuihin ja miten teknologia auttaa säilyttämään ihmisille tärkeät arvot. Järjestäjät ovat kutsuneet suomalaiset Bluegigan ja Ball-IT:n mukaan paviljongin toteutukseen. Mukana on noin sata yritystä eri puolilta maailmaa ja joukossa on useita maailman kärkiyhtiöitä. Kutsua voidaan pitää merkittävänä kunnianosoituksena koko suomalaiselle osaamiskentälle. Bluegiga toimittaa taloon Bluetooth verkkoratkaisun, jonka avulla kävijät saavat talon tapahtumista reaaliaikaisesti tietoa suoraan matkapuhelimiinsa. Bluegiga on keskittynyt kehittyneiden langattomien Bluetooth ratkaisujen toteuttamiseen. Yhtiö on perustettu vuonna 2000 ja sillä on toimitettuja ratkaisuja jo yli 65 maassa. Ball-IT tuo Shanghain näyttelytaloon liikeohjatun Blobo-pelikonsolin, jolla kävijöitä ja erityisesti lapsia rohkaistaan liikkumaan paikallisten huipputähtien vauhdittamana. Ball-IT on keskittynyt pelaamiseen tarkoitettujen liikeohjausratkaisujen kehittämiseen ja valmistamiseen. Yhtiö on perustettu vuonna 2005. Molempien yritysten taustajoukoista löytyy sijoitustoimintaan keskittynyt Aura Capital Oy. – Olemme erittäin tyytyväisiä ja otettuja tästä mahdollisuudesta viedä yrityksiämme maailmankartalle. Voimme olla hyvin ylpeitä siitä, että sijoitusyhtiöidemme palvelut ja ratkaisut ovat korkeassa arvossa muuallakin maailmassa, kertoo Aura Capitalin managing partner Ari Siponmaa. – Cismen (Centre for International small- and medium-sized Enterprises) Legal Counsel Tapani Tuomisen asiantuntemus ja verkostot ovat olleet ensiarvoisen tärkeitä hankkeen toteutuksessa. Shanghain maailmannäyttely ja We are the world -paviljonki avattiin 1.5.2010. Puoli vuotta kestävään maailmannäyttelyyn odotetaan yli 70 miljoonaa kävijää. Talo on poikkeus muista näyttelyalueista ja -tiloista, koska paviljonkiin pääsee vain rajattu määrä ihmisiä kerralla. Suomalaisia elämyksiä tullaan varmasti jonottamaan ahkerasti.