Tiedote: Suomen johtavat Drupal-osaajat koolla Helsingissä perjantaina

Helsingissä järjestetään perjantaina 27.11. tämän vuoden toinen drupal-kokoontuminen, Drupal Camp, jossa puhuvat Suomen johtavat drupal-osaajat.

PHP-pohjainen Drupal on kehittäjäyhteisönsä ansiosta pitkäikäinen, vauhdilla kehittyvä ja helposti erilaisilla moduleilla muokattava julkaisujärjetelmä. Drupalin menestyksen takana on yli 2000 aktiivista julkaisujärjestelmän ja moduleiden kehittäjää sekä yli 500 000 kehitykseen osallistuvaa yhteisöjäsentä. Drupal on kasvattanut suosiotaan Suomessa viime vuosina ja sitä käyttävät muun muassa YLE, Nokia ja A-lehdet. Maailmalla Drupalilla toteutetaan esimerkiksi Obaman hallinnon ja France24:n verkkosivut. Brain Alliancen varatoimitusjohtaja Mikko Hämäläinen puhuu tilaisuudessa aiheesta ”Zend Server ja Drupal vaativissa tuotantoympäristöissä”. Zend Server tuo apua korkeaa luotettavuutta, suorituskykyä ja turvallisuutta vaativien PHP-sovelluksien hallintaan. Kun Drupal on yleistynyt yritysten verkkoratkaisujen alustana, pystytään Zend Serverin avulla vastaamaan tarpeeseen ja tarjoamaan myös PHP:lle yritystason ratkaisu ja tuki. Soprano Oyj omistaa 67 prosenttia Brain Alliance Oy:stä.