Tiedote: Suomen Pienyrittäjät ja TIEKE aloittivat yhteistyön

Suomen Pienyrittäjät ry ja TIEKE Tietoyhteiskunnan kehittämiskeskus ry vaihtoivat tänään jäsenyyksiä yhteistyön lähtölaukauksena. Yhteistyön tarkoituksena on yhdistää molempien osapuolten osaaminen lisäämällä tietoisuutta yrittäjyyden vaatimista tarpeista sekä tarjolla olevista tietoyhteiskunnan tuotteista ja palveluista. Molemmat osapuolet näkevät verkottumisen ja keskinäisen jäsenyyden palvelevan yhdistyksien jäsenten etuja ja parantavan kilpailukykyä. – Pienyrittäjäkenttä elää voimakkaan muutoksen ja kasvun aikaa, jolloin tietotekniikka on mahdollistanut toimintojen tehostamisen. Suuret haasteet liittyvät integraatioon ja uusien mahdollisuuksien hyödyntämiseen. Yhteistyössä TIEKEn kanssa haluamme löytää pienyrittäjille konkreettisia työkaluja yrittäjyyden helpottamiseksi, Suomen Pienyrittäjät ry:n hallituksen puheenjohtaja Harri Jyrkiäinen toteaa. TIEKEn jäsenyydessä Suomen Pienyrittäjät ry näkee mahdollisuuden nostaa yrittäjäkentän tietotekniikan hyödyntämismahdollisuuksiin liittyviä kysymyksiä oikeisiin pöytiin ja olla hyödyllisenä osana tietoyhteiskunnan kehitysjoukkuetta. ­– Kun maailma verkottuu, niin myös meidän on syytä verkostoitua, jatkaa Jyrkiäinen. TIEKEn toiminnanjohtaja Eppie Eloranta toivottaa Suomen Pienyrittäjät ry:n tervetulleeksi jäseneksi toimimaan verkostossa oman alueensa merkittävänä edustajana. – TIEKEn rooliin kuuluu rakentaa vuoropuhelua eri toimijoiden välille ja kehittää elinkeinoelämälle ja julkishallinnolle palveluita, jotka edistävät tietoyhteiskunnan toteutumista. Suomen Pienyrittäjät ry:n jäsenet hyödyntävät nykyisin tietotekniikkaa monilla eri tavoilla. Täten on luontevaa, että yhdistykset, joiden jäsenillä on samoja elementtejä toiminnassaan, verkottuvat ja edistävät alojen yhteentoimivuutta kilpailukyvyn parantamiseksi, Eloranta kertoo. Suomen Pienyrittäjät ry on merkittävä valtakunnallinen vaikuttaja, joka valvoo pien- ja yksinyrittäjien etua ja edistää yrittäjyyttä kannustavien lakien aikaansaamista Suomessa. Lisätietoja: puheenjohtaja Harri Jyrkiäinen, Suomen Pienyrittäjät p. 040 484 0600 e-mail: harri.jyrkiainen@pienyrittajat.fi www.pienyrittajat.fi TIEKE Tietoyhteiskunnan kehittämiskeskus ry. palvelee suomalaisen tietoyhteiskunnan kehittämisessä. Se on riippumaton verkostojen rakentaja, jonka jäsenet ja yhteistyökumppanit edustavat laajaa kirjoa eri toimijoita. Yhteinen nimittäjä kaikilla on kehittää tietoyhteiskuntaa Suomen kansalaisten ja elinkeinoelämän parhaaksi. TIEKE toimii myös kansainvälisesti. Lisätietoja: Toiminnanjohtaja Eppie Eloranta, TIEKE p. 040 554 4784 e-mail: eppie.eloranta@tieke.fi www.tieke.fi