Tiedote: SuomiTV:n NettiTV ennätysajassa

Ohjelmointiyritys Soprano Brain Alliance on toteuttanut SuomiTV:n netti-tv-palvelun ennätyksellisen nopeasti. Kuukaudessa televisiokanavalle teknisesti kehitettiin, toteutettiin ja julkaistiin netti-tv-palvelu. Tekninen toteutus on rakennettu yhdessä yhdysvaltalaisen Brightcoven kanssa. Teknologia-alustana on heidän verkkovideoalustansa. Palvelukonsepti ja palvelumuotoilu ovat Nordkappin käsialaa.

"Muutama kuukausi sitten en olisi voinut uneksiakaan siitä, että online-tv-palvelu olisi mahdollista julkaista näin kireällä aikataululla. Tämä ei olisi ollut mahdollista ilman Soprano Brain Alliancen, Brightcoven ja konseptisuunnittelija Nordkappin osaamista ja sitoutumista työhön", kertoo SuomiTV:n online-päällikkö Mikael Alatalo. "Projekti on osoittanut vahvaa sitoutumista ja ketteryyttä meidän oman tiimin ja toteuttajakumppaneiden välillä. Tuloksena pystymme tarjoamaan katsojillemme laadukkaita netti-tv-palveluita. Tämä on se tapa, jolla haluamme saavuttaa tavoitteitamme", kommentoi SuomiTV:n toimitusjohtaja Jarmo Kalliola. "SuomiTV on konkreettinen esimerkki siitä, että tämän päivän olemassa olevilla teknologioilla pystytään palvelemaan asiakkaita ennätysnopeudella. Pyörä on jo keksitty, nyt innovoidaan uusia, asiakaskeskeisiä ratkaisuja " toteaa Soprano Brain Alliancen toimitusjohtaja Jukka Hassinen. Hassinen on tyytyväinen saadessaan olla mukana kumoamassa melko yleistä uskomusta, jonka mukaan Suomi olisi muuta maailmaa jäljessä sähköisen liiketoiminnan kehityksessä. Hassinen jatkaa: "SuomiTV:n netti-tv:n takana on kotimaamme taitavimmat ohjelmoijat, yrityksemme työntekijät. Ilman heitä tämä projekti olisi ollut mahdoton. Koen, että Soprano Brain Alliance on etuoikeutettu päästessään osallistumaan tämän kaltaiseen kansallisen imagon nostamiseen.” Brightcoven videoalustan avulla organisaatiot voivat julkaista, levittää ja kaupallistaa videotuotantoaan verkossa. Brightcove tekee yhteistyötä ja antaa tehoa yli 1300 yrityksen verkkovideotuotannolle maailmanlaajuisesti. Yritys toimii kahdeksassa maassa: organisaatiolla on toimipaikkoja ympäri Pohjois-Amerikkaa, Eurooppaa ja Aasiaa. "Olemme ylpeitä SuomiTV:n päätöksestä valita verkkovideoalustamme korkealaatuisen, netti-tv-ohjelmoinnin pohjaksi", sanoo Brightcoven EMEAn myynnin varatoimitusjohtaja Vanessa Wade. "SuomiTV:n onnistunut toimitus on todiste Soprano Brain Alliancen osaamisesta ja Britgtcoven alustan mahdollisuuksista." SuomiTV:n verkkopalvelut on rakennettu avoimen lähdekoodin julkaisualustan Drupalin päälle. NettiTV on nähtävissä osoitteessa: www.suomitv.fi/nettitv