TIEDOTE: SuomiTV täytti kuukauden - jo 600 000 päiväkatsojaa

LEHDISTÖTIEDOTE Julkaisuvapaa 18.01.2010 klo 15:15 SuomiTV täytti kuukauden - jo 600 000 päiväkatsojaa Tänään kuukauden toiminut uusi koko perheen SuomiTV on kasvattanut katsojamääräänsä ennakoitua nopeammin. Finnpanelin mittauksen mukaan kanavaa katsoi sunnuntaina 17.1. jo 600 000 katsojaa. Katsotuin ohjelma oli Riitta Väisäsen luotsaama Kymppitonni, joka keräsi kuudesosan kanavan katsojista. – SuomiTV välttää lapsille sopimattoman ohjelmiston lähettämistä lasten valveillaoloaikana. Avajaispäivänämme 18.12. kanava houkutteli lähes puoli miljoonaa katsojaa, nyt siis jo satatuhatta enemmän. Kasvavat katsojaluvut kertovat, että kysyntää SuomiTV:n kaltaiselle perhearvoja kunnioittavalle kanavalle riittää, toteaa toimitusjohtaja Jarmo Kalliola. Tulos yllyttää meitä yrittämään entistä kovemmin. – Olemme saaneet nyt uudet toimitilamme lähes valmiiksi YLE:n Isonpajan viereen, osoitteeseen Televisiokatu 1-3. Uutis- ja ajankohtaistoimitus tullaan käynnistämään kevään aikana, kun tilat ja tekniikka saadaan kuntoon. Myös ajankohtaistarjonnassa pyrimme uutisoimaan asiat ilman turhaa väkivallalla mässäilyä, korostaa Jarmo Kalliola. Kanava tavoittelee viidessä vuodessa kymmenen prosentin markkinaosuutta mainosrahoitteisella tv-alalla ja pyrkii nousemaan vakavaksi kilpailijaksi nykyisille kaupallisille tv-kanaville. Lisätiedot: Jarmo Kalliola, toimitusjohtaja, SuomiTV gsm 040-5028890 jarmo.kalliola@suomitv.fi www.suomitv.fi SuomiTV näkyy jokaisessa kodissa, antenni- sekä kaapelitalouksissa. Antennitalouksissa SuomiTV:n kanavapaikka on 33. Ohjelmisto koostuu muiden täyden palvelun TV-kanavien tapaan viihteestä, elokuvista, draamasarjoista, dokumenteista ja urheilusta. Kaikki kanavan lähetykset lähetetään teräväpiirtona.