TIEDOTE: Syöpälapsille 21 000 euroa huulivoiteen suoramyynnistä

Kosmetiikkayritys Oriflame luovutti 21 000 euroa syöpää sairastavia lapsia ja heidän perheitään tukevalle Sylva ry:lle. Suoramyyntiin erikoistuneissa yrityksissä yhteiskuntavastuu on kovassa nousussa. Mediamainontaan niukasti satsaavat yritykset pyrkivät hyvää tekemällä osoittamaan vastuutaan ja luotettavuuttaan ja tulemaan näkyvämmiksi. Oriflame on Sylva ry:n suuri tukija Raha-automaattiyhdistyksen ohella. Vastaavia keräyskampanjoita on järjestetty jo vuodesta 2004. Lahjoitussumma kerättiin Oriflame-myyjien omille asiakkailleen marraskuussa myymistä Lip Spa -huulivoiteista, joista kappalehinnasta yksi euro ohjattiin hyväntekeväisyyteen. Sylva ry on osa Syöpäjärjestöjen potilastoimintaa ja Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen. - Yhteiskuntavastuuseen liittyvät tempaukset ovat rantautuneet suoramyyntialalle vasta hiljattain. Suhtaudumme vakavasti paitsi oman yrityksemme, myös koko alan luotettavuuteen. Siksi pidämme hyväntekeväisyyttä erittäin tärkeänä osana uskottavan yrityksen toimintaa, sanoo toimitusjohtaja Rakel Lassila. Suoramyynnin kilpailuvaltti on henkilökohtainen palvelu. Myös varojen kerääminen hyväntekeväisyyteen on tehokasta henkilökohtaisen kontaktin ansiosta. - Kun asiakkaat ovat myyjille tuttuja, he ovat myös keskimääräistä valmiimpia osallistumaan hyväntekeväisyyden tukemiseen. Hyvän asian tukeminen tekee myös myyjiemme työstä entistäkin mielekkäämpää, Lassila kertoo. - Edellinen vastaava kampanja vuosi sitten keräsi Sylvalle yli 80.000 euroa. Myyjämme alkavat olla itsekin ylpeitä tukijan roolistaan. Sylva ry. auttaa syövän kanssa kamppailevia lapsia ja heidän perheitään selviytymään vaikean sairauden tuomasta elämänmuutoksesta. Lisäksi yhdistys kouluttaa tukihenkilöitä niiden lasten ja nuorten avuksi, joilla on todettu syöpä. Sylva on myös syöpäsairaiden lasten ja heidän perheidensä etujärjestö, joka ottaa tarvittaessa yhteyttä myös valtakunnallisiin päättäjiin syöpäsairaiden lasten ja nuorten olosuhteiden parantamiseksi. LISÄTIETOJA: Oriflame Finland Oy toimitusjohtaja Rakel Lassila rakel.lassila@oriflame.fi puh. 0207 430 555