Tiedote: Taantuma edellyttää PK-yrityksiltä tehokkaampaa toiminnanohjausta.

Lehdistötiedote Julkaisuvapaa 29.10. klo 14.00

PK-yritykset, joissa liiketoiminta perustuu henkilötyön myymiseen, ovat olleet väliinputoajia toiminnanohjausjärjestelmien tarjonnassa. Markkinat ovat pitäneet huolta suuryritysten ratkaisuista mutta pk-yrityksille ei ole ollut tarjolla hinta- ja toimintatasoltaan järkeviä vaihtoehtoja. Isolta Oy julkistaa tänään uuden version Arkhimedes-ohjelmistostaan, jossa laskutusohjelma on laajennettu kokonaisvaltaiseksi toiminnanohjausjärjestelmäksi.

Toiminnanohjaus on erityisen tärkeää yrityksissä, joissa liiketoiminta koostuu henkilöiden työpanoksen myymisestä ja joissa usean eri henkilön ja alihankkijan työpanoksesta tulee saada tehokas kokonaisuus. ”Tällaisia ovat esimerkiksi. rakentaminen ja henkilöstönvuokraus. Tuotekehitystä on toteutettu yhteistyössä eri toimialoja edustavien pilottiasiakkaiden kanssa. Lisäksi Arkhimedeksen 5000 nykyistä asiakasta ovat tarpeidensa kautta ohjanneet kehitystyötä.", kertoo Isolta Oy:n toimitusjohtaja Mikko Ilomäki. ”Kehityksen pääpaino on ollut kontaktienhallinnassa, sähköisessä kaupankäynnissä, myyntiprosesseissa sekä projektinhallinnassa. Kaikessa, joka helpottaa keikkaluonteisen projektin myymisessä ja toteuttamisessa” Ilomäki lisää.

Perustyökalut edelleen ilmaisia

Liiketoimintasovellus on yrittäjälle tärkeimpiä päivittäisiä työkaluja yritystoiminnan pyörittämisessä. Useimmiten liiketoimintasovellus tarkoittaa lähinnä helppoa tapaa kirjoittaa laskut. Perustyökalut Arkhimedeksessa saa edelleen ilmaiseksi. ”Haluamme että liiketoimintasovellus kasvaa yrittäjän tarpeiden mukana. Sovelluksen on kasvettava asteittain vaatimusten kasvaessa. Nyt on esimerkiksi helppo liittää sovellukseen Arkhimedes-tuoteperheeseen kuuluva verkkokauppa.” Ilomäki tähdentää.

Vuosi sitten julkaistun Arkhimedes 3-version julkaisun jälkeen kehitystyötä on tehty aktiivisesti yhteistyössä käyttäjien kanssa, jotta on voitu löytää suurimmat ratkaisemattomat haasteet. "Tuotekehittelyn lähtökohtana on ollut hakea vastauksia asiakkaiden toiveisiin ja ongelmiin.", Ilomäki kertoo. Suurimpia haasteita on ollut toisaalta suurten tilausmäärien käsittely esimerkiksi verkkokaupasta sekä toisaalta haastavien projektien läpivienti vaihe vaiheelta. Nyt julkaistavassa Arkhimedeksessa on vastaus molempiin. Asiakasläheisyys on tuottanut tulosta. Vuoden aikana käyttäjämäärä on kasvanut yli kahdella tuhannella yrityksellä.

Uusi Arkhimedes julkaistaan 29.10 järjestettävässä lanseeraustilaisuudessa Hotelli Presidentissä, jonka jälkeen 31.10 uusi ohjelma tulee kaikkien saataville osoitteessa www.liiketoimintasovellus.fi

Mikko Ilomäki
Isolta Oy
mikko.ilomaki@isolta.fi

Isolta Oy
Isolta on sähköisen liiketoiminnan ratkaisuihin erikoistunut ohjelmistotalo. Isolta tuottaa ohjelmistoja ja palveluja markkinointi-viestinnän, myynnin, toiminnanohjauksen sekä taloushallinnon alueilla. Vuonna 2003 perustettu Isolta on pääasiassa työntekijöidensä omistama (52 % työntekijät, 34% Soprano Oyj, 10% Juha Kivinen, 4% Pekka Vennamo) viisi henkilöä työllistävä täysin velaton yritys. Isoltan päätuotteita ovat Arkhimedes Liiketoimintasovellus ja IsoltaNet Internet-ratkaisut.
www.isolta.fi

Arkhimedes
Arkhimedes on työasemalla tai palvelimella toimiva liiketoimintasovellus yrityksen talous- ja materiaalihallinnan, toiminnanohjauksen sekä asiakas- ja projektihallinnan tarpeisiin. Arkhimedes tarjoaa helppokäyttöiset työkalut koko liiketoiminnan pyörittämiseen. Yrityksen perustarpeisiin ohjelma on kokonaan ilmainen!
www.liiketoimintasovellus.fi