TIEDOTE: Viestintäministeri Lindén julkisti SuomiTV:n uutiset, uuden ohjelmiston ja starttasi nettitv:n

LEHDISTÖTIEDOTE Julkaisuvapaa 4.3.2010 klo 15:30 VIESTINTÄMINISTERI LINDÉN JULKISTI SUOMITV:N UUTISET, UUDEN OHJELMISTON JA STARTTASI NETTITV:N Viestintäministeri Suvi Lindén avasi juuri muutama minuutti sitten SuomiTV:n uuden nettitelevision. Parhaillaan käynnissä olevassa mediatilaisuudessa julkistetaan SuomiTV:n kokonaan uusi ohjelmisto, uutiset ja nettitv. Kanava julkistaa uusia kotimaisia tv-tuotantoja sekä kansainvälisiä formaattiohjelmia, jotka tuotetaan Suomessa. Nuorille suunnattu Suuria Unelmia -ohjelma starttaa jo 6.3. lauantaina. Ohjelman tanskalaiset Big Dreams -tähdet esiintyvät parhaillaan mediatilaisuudessa. Hollannista tulee koko perheen huippusuosittu kotieläinkisa, joka tuotetaan täysin kotimaisin voimin. Iloisella Suomi laulaa -ohjelmalla kanava haluaa mukaan laulattamaan kansalaisia. Viestintäministeri Lindén korosti avauspuheessaan lisääntyvän kanavakilpailun merkitystä ja uuden teknologian mahdollisuuksia. "Suomeen saadaan lisää kilpailua ja uudet kotimaiset tuotannot tuovat ohjelmantekijöille kaivattuja työmahdollisuuksia. Televisiota katsotaan yhä useammin netin kautta, sillä se antaa katsojalle vapauksia valita itselleen sopivan ajan ja paikan. Nettitv ja nettiradio ovat tulleet jäädäkseen ja niiden suosio kasvaa." Juuri avattu uusi nettitv näkyy osoitteessa www.suomitv.fi. Ohjelmat ovat nähtävillä netissä viikon ajan television ensiesityksen jälkeen. Kanavalla uskotaan etenkin nuorille suunnatun Suuria Unelmia -ohjelman näkyvän uuden nettitv:n katsomäärissä. Tilaisuuden avannut SuomiTV:n toimitusjohtaja Jarmo Kalliola kiritti henkilökuntaa jo ennen mediatilaisuutta ja loi uskoa mainostajiin: "SuomiTV:n harjoituskausi on nyt ohitse. Uutistoimituksen rakentaminen tyhjästä on sujunut aikataulussa. Olemme saaneet palkattua tiimiin Suomen parhaita tekijöitä ja se tulee näkymään uutistyön jäljessä. Viihdeohjelmiston suunnittelu, kansainväliset hankinnat ja suomalaisten ohjelmantekijöiden sopimukset ovat myös syntyneet ammattilaisvoimin pikavauhdilla. Uskon vahvasti, että jo näillä uudistuksilla saavutamme miljoonan katsojan rajan. Väkivallattoman perhekanavan katsojaprofiili kiinnostaa mainostajia uuden ohjelmiston myötä entistä enemmän." Lisätiedot: Jarmo Kalliola, toimitusjohtaja, SuomiTV gsm 040-5028890 jarmo.kalliola@suomitv.fi www.suomitv.fi SuomiTV näkyy jokaisessa kodissa, antenni- sekä kaapelitalouksissa. Antennitalouksissa SuomiTV:n kanavapaikka on 33. Ohjelmisto koostuu muiden täyden palvelun TV-kanavien tapaan viihteestä, elokuvista, draamasarjoista, dokumenteista ja urheilusta. Maaliskuusta alkaen myös uutiset ja ajankohtaisohjelmat. Kaikki kanavan lähetykset lähetetään teräväpiirtona.