Uusi Spotify Play tuo musiikin nettisivustoille ja blogeihin

- Spotify Play auttaa lisäämään musiikkia sivustoille helpommin kuin koskaan

Spotify julkisti tänään uuden Spotify Play -painikkeen, jonka avulla nettisaittien ylläpitäjät ja bloggaajat voivat lisätä musiikkisisältöjä sivustoilleen vaivattomasti ja nopeasti. Yhden napin painalluksella voi soittaa yksittäisiä kappaleita, albumeita tai vaikkapa soittolistoja, laillisesti ja ilmaiseksi. Spotify Play -nappi upotetaan suoraan sivustolle eikä sen käyttöön tarvita erillisiä soittimia.

”Julkistuksemme ansiosta jokainen bloggaaja ja webbisivujen ylläpitäjä saa nyt ennen kokemattoman mahdollisuuden musiikin hyödyntämiseen sisällöntuotannossaan”, kertoo Spotifyn tuotejohtaja Gustav Söderström. “Uuden työkalumme ansiosta musiikin lisääminen suoraan sivustolle on nyt helpompaa kuin koskaan. Uusi työkalu on kaikille ilmainen käyttää ja jokaisesta soittokerrasta menee myös korvaukset artisteille”.

Spotify tarjoaa uuden Play-ominaisuuden suoraan useiden sivustojen ja blogialustojen käyttäjille. Näitä ovat muun muassa: Tumblr, The Huffington Post, ShareMyPlaylists.com, FanRx, Popdust, The Independent, Time Out Group (New York City, Paris, London), the Guardian, NME, Rolling Stone, Mashable, FanBridge, Wonderwall, The Fader, Pitchfork ja Noisey.com.

Pohjoismaissa Spotify on sopinut yhteistyöstä Tunigon kanssa Ruotsissa ja Norjassa sekä Vegan kanssa Tanskassa. Suomen yhteistyökuviot ovat vielä kesken.

Esimerkiksi kaikille blogialusta Tumblr:n käyttäjille ominaisuus on suoraan palvelun työkaluvalikoimassa. Palvelun käyttäjät voivatkin elävöittää blogejaan yksinkertaisesti kirjoittamalla kappaleen nimen suoraan bloginsa sisään.

”Musiikki on erittäin tärkeässä roolissa luovan sisällön tekemisessä”, kommentoi David Karp, Tumblr:n perustaja ja toimitusjohtaja. ”Spotify-yhteistyön ansiosta käyttäjämme voivat nyt jakaa helposti miljoonia suosikkikappaleitaan lukijoilleen. Olemme suuria Spotify-faneja ja olemme erittäin tyytyväisiä tähän yhteistyöhön.”

Miten sen saa?

Spotify Play -painikkeen käyttäminen on erittäin helppoa. Kopioi haluamasi kappaleen, albumin tai soittolistan linkki Spotifyssä, hae sille embed-koodi Spotifyn kehittäjäsivulta, ja lisää se sivulle.

Mikäli sivustosi vierailija ei ole ennestään rekisteröitynyt Spotify-käyttäjä, latautuu Spotify-ohjelma koneelle taustalla heti kun Play-painiketta painetaan. Näin kävijän ei tarvitse poistua sivultasi lainkaan.

Lisätietoja Spotify Play -painikkeesta: http://spotify.com/about/play/

Lisätietoja: press@spotify.com

Lehdistömateriaaleja: www.spotify.com/about/press

Spotify

Spotify on palkittu digitaalisen musiikin palvelu, jonka kautta voi kuunnella yli 16 miljoonaa kappaletta. Unelmanamme on tuoda kaikki maailman musiikki kaikkien saataville – nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Spotifyn avulla musiikin löytäminen, järjestäminen ja jakaminen ystävien kesken on entistä helpompaa.

Spotify on tällä hetkellä saatavilla 13 maassa: Yhdysvallat, Iso-Britannia, Ruotsi, Suomi, Norja, Tanska, Ranska, Saksa, Sveitsi, Itävalta, Belgia, Hollanti ja Espanja. Palvelulla on yli 10 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 3 miljoonaa maksavaa tilaajaa.

www.spotify.com

Avainsanat: