VIDERA TOIMITTAA ETÄNEUVOTTELUPALVELUT VATTENFALLILLE EUROOPASSA

Vattenfall tähtää ykköseksi ympäristöystävällisen energian tuottajana päivittäisten prosessien ja investointien kautta. Euroopan suurimpiin lukeutuva energiajätti päätti vastikään lisätä etäneuvottelun käyttöä kaikissa toimipisteissään vähentääkseen matkustamisen aiheuttamia hiilidioksidipäästöjä säästäen samalla kuluissa. Pohjois-Euroopan johtava etäneuvottelutalo Videra valittiin toimittamaan laaja kansainvälinen etäneuvotteluratkaisu.

Vattenfallin tarjouskilpailun tarkoituksena oli löytää videoneuvotteluratkaisu, joka vähentää yrityksen työmatkustamista ja hiilidioksidipäästöjä. Videran valintaan muiden eurooppalaisten toimittajien keskuudesta vaikutti yrityksen palveluissaan hyödyntämä edistyksellinen teknologia ja asiakassuuntautunut yritysfilosofia. Vattenfallin monikansallisessa organisaatiossa Videran etäneuvottelupalvelun laajan käyttöönoton odotetaan tuovan merkittäviä säästöjä kasvihuonepäästöihin. Neuvotteluhuoneasennuksia on yhteensä tehty jo yli sata muun muassa Saksassa, Pohjoismaissa, Englannissa, Puolassa ja Hollannissa. Vattenfallin ja Videran viiden vuoden sopimus sisältää toimituksen arviolta noin neljälle sadalle kiinteälle videoneuvotteluhuoneelle ja tuhansille työasemakäyttäjille – Perinteisesti tuottavuuden parantaminen ja yleinen toiminnan tehokkuus ovat olleet tärkeimpiä syitä etäneuvottelupalvelujen käyttöön, mutta nyt yritykset kiinnittävät entistä enemmän huomiota myös ympäristöseikkoihin, kertoo Janne Lauanne, Virtual Office liiketoimintayksikön vetäjä Videralta. Sopimus on hyvin kansainvälinen ja yli puolet videoneuvotteluhuoneasennuksista on tehty Euroopassa, Pohjoismaiden ulkopuolella. – Olemme erittäin tyytyväisiä tästä useamman miljoonan euron sopimuksesta ja seikasta, että jälleen yksi kansainvälinen suuryritys luottaa Videraan ainoana videoneuvottelupalvelujensa toimittajana. Strategiamme tuottaa erittäin hyvää tulosta Pohjoismaissa ja laajemmin Euroopassa, minkä johdosta voimme jatkaa, sekä entisestään kiihdyttää kansainvälistä kasvuamme, Lauanne jatkaa. Vattenfall tähtää ykköseksi omalla alallaan ympäristönäkokulmasta tarkasteltuna, sekä myös esimerkiksi kehittämällä ympäristöystävällisiä teknologioita ja huolehtimalla yhteiskuntavastuustaan toiminta-alueillaan. Kehittämällä ja ottamalla käyttöön uutta teknologiaa, kuten esimerkiksi etäneuvotteluratkaisut, Vattenfall vahvistaa asemaansa edelläkävijänä ja näyttää kuinka säästetään kasvihuonepäästöjä ja aikaa kasvattaen samalla yrityksen tehokkuutta.