Yritysjohtajat uudistamaan suorahakualaa

Suomalaisten yritysten tulee varautua paremmin siihen, millaista osaamista johtajilta tarvitaan tulevaisuudessa. Valinnoissa tarvitaan rekrytointiosaamisen lisäksi syvällistä toimialatuntemusta.  Joukko kokeneita suomalaisia yritysjohtajia lähtee mukaan suorahakualalle uudistamaan alan pölyttyneitä käytäntöjä yhdessä suorahakuyhtiö InHunt Groupin kanssa.

Uudessa InHunt Executive -yhtiössä on tässä vaiheessa osakkaina ja neuvonantajina seitsemän yritysjohtajaa: Microsoftin toimitusjohtaja Ari Rahkonen, Poutun toimitusjohtaja Pekka Kosonen, mm. Wihurin ja Haltin ex-toimitusjohtajana tunnettu Matti Mustaniemi, Stanton Chasen ex-toimitusjohtaja ja pitkän linjan headhunter-ammattilainen Asser Lindholm, Wulff Entren toimitusjohtaja Topi Ruuska sekä helmikuussa Gasumin toimitusjohtajan tehtävästä poisjäävä Antero Jännes. Lisäksi mukana on myöhemmin julkistettava henkilö, jolla on yli 30 vuoden kokemus vaativista taloustehtävistä.

- Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, miten kovatasoisia henkilöitä uudessa yhtiössä on mukana. Suorahakuyrityksillä on iso rooli ja myös vastuu siinä, että suomalaisissa yrityksissä on sellaista osaamista, jota muuttuva toimintaympäristö vaatii. Se on yritysten uudistumisen ja sitä kautta menestymisen ehdoton edellytys, sanoo InHunt Groupin toimitusjohtaja Hannu Mänty.

- Johtajien rekrytointi on yrityksen ja organisaatioiden keskeisimpiä investointeja. Olen lähes 20 vuoden aikana rekrytoinut yli sata johtajaa eri tehtäviin, ja olen hyvin innostunut InHunt Executive Advisor -roolistani. Uskon, että pystyn kokemuksellani auttamaan yrityksiä nopeampaan ja täsmällisempään rekrytointiin, kommentoi Microsoftin toimitusjohtaja Ari Rahkonen.

Lisää läpinäkyvyyttä ja parempaa toimialaosaamista

Suomen suorahakumarkkina ja erityisesti ylimmän johdon hakutoiminta on ollut perinteisesti harvojen toimijoiden käsissä.

- Monilta suorahakuyrityksiltä puuttuu aito toimialaosaaminen tai tietyssä tehtävässä vaadittava substanssiosaaminen. Yksi henkilö ei voi olla jokaisen alan ja tehtävän asiantuntija, jolloin parhaimpien saatavilla olevien kandidaattien löytäminen prosessiin on epävarmaa, sanoo Hannu Mänty.

Suorahaku mielletään perinteisesti vähän mystiseksi toiminnaksi, jonka prosessit ovat vaikeita ymmärtää. Parhaiden osaajien löytyminen edellyttää nykytilanteessa läpinäkyvyyttä, avoimuutta ja myös kattavaa kansainvälistä verkostoa.

- InHunt Group onkin juuri solminut yhteistyösopimuksen Euroopan suurimpiin kuuluvan Hunting
Heads -suorahakuverkoston kanssa. Yhteistyön ansiosta toimintakenttämme on nyt aidosti kansainvälinen, ja voimme palvella sekä suomalaisia että kansainvälisiä asiakkaita, Mänty toteaa.

Lisätiedot:
Toimitusjohtaja Hannu Mänty, InHunt Group
p. + 358 400 172 172
hannu.manty@inhunt.fi

InHunt Group on Suomen suurin suorahakualan toimija, jonka palveluksessa on 14 päätoimista headhunteria. InHunt Executive Oy on InHunt Groupin ja seitsemän yritysjohdon ammattilaisen yhdessä omistama yhtiö, joka keskittyy johdon ja muiden avainhenkilöiden suorahakuun.