Globe Hope uudistaa verkkokauppansa Sopranon kanssa

Ekologisia designtuotteita kierrätysmateriaaleista valmistava Globe Hope on sopinut verkkokaupan uudistamisesta Soprano Oyj:n kanssa. Magento-teknologian pohjalle rakennettava verkkokauppa skaalautuu Globe Hopen kasvun mukaan. Toteutettava ratkaisu tarjoaa myös työkalut Globe Hopen kansainväliseen laajentumiseen.

Globe Hope Oy on vuonna 2003 perustettu innovatiivinen suomalainen designyritys, joka valmistaa vaatteita, laukkuja ja asusteita kierrätys- ja ylijäämämateriaaleja hyödyntäen. Globe Hope tarjoaa kuluttajille yksilöllisen ja ekologisen vaihtoehdon, kasvattaen samalla tietoisuutta kestävän kehityksen periaatteista ja eettisistä arvoista.

Verkkokaupan toteutuksessa uudistetaan käytettävyyttä ja ilmettä kaupan nykyaikaistamiseksi. Uudistuksessa ei turhia aikailla. Alustavien aikataulujen mukaan uudistettu verkkokauppa avaa ovensa jo marraskuun puolivälissä.

– Asiakkaamme ovat laatutietoisia kuluttajia, jotka arvostavat hyvää ostokokemusta. Sopranon Magento-ratkaisulla saamme verkkokaupan monipuoliselle alustalle, josta on helppo lähteä laajentamaan toiminnallisuuksia, kertoo Globe Hopen toimitusjohtaja Seija Lukkala.

Globe Hope on vakiinnuttanut asemansa suomalaisten ekologisten yritysten kentässä. Tällä hetkellä tuotteita myydään Suomen lisäksi ympäri Eurooppaa sekä Japanissa. Vuonna 2010 yritys avasi ensimmäisen oman kivijalkamyymälänsä Helsingin ydinkeskustaan Lasipalatsiin ja tänä vuonna avattiin Kiseleffin myymälä. Globe Hope suunnittelee myös uusien kivijalkojen avaamista Eurooppaan.

– Verkkokaupan uudistaminen avaa meille yhä paremmat mahdollisuudet kansainvälistymiseen. On erityisen tärkeää, että verkkokauppaohjelmisto mahdollistaa maakohtaiset versiot. Näin paikalliset toimitustavat ja maksuvaihtoehdot on helppo ottaa käyttöön uusilla markkina-alueilla. Saamme Sopranolta tukea kasvuun ja kansainvälistymiseen niin teknologian, viestinnän kuin markkinoinnin keinoin, Lukkala jatkaa.

– Olemme mielellämme mukana auttamassa innovatiivisen suomalaisyrityksen kansainvälistymistä, ja samalla tuemme hyvää aatetta. Globe Hopella on paljon tarpeita, joissa voimme tehdä yhteistyötä niin teknologian kuin markkinoinninkin osalta, kertoo Soprano Verkkokauppayksikön johtaja Tapio Valli.

Sopranolla on Suomen pitkäaikaisin kokemus verkkokauppojen toteuttamisesta. Sopranon verkkokauppaohjelmistot perustuvat avoimen lähdekoodin verkkokauppa-alusta Magentoon. Alustalla on yli 100 000 kauppiasasiakasta maailmanlaajuisesti ja tuhansia kehittäjiä ympäri maailmaa. Sopranon toteuttamia Magento-verkkokauppoja on yli 250 neljässätoista eri maassa.

Tutustu lisää Sopranon verkkokaupparatkaisuihin: www.soprano.fi/verkkokauppa
Globe Hopen uudistettu verkkokauppa avataan 15.11. osoitteeseen: www.globehope.com

Globe Hope Oy, toimitusjohtaja Seija Lukkala, p. 040 507 6778, seija.lukkala@globehope.com
Soprano Oyj Verkkokaupparatkaisut, johtaja Tapio Valli, p. 050 5534433, tapio.valli@soprano.fi

GLOBE HOPE OY
Globe Hope Oy on vuonna 2003 perustettu innovatiivinen suomalainen designyritys, joka valmistaa vaatteita, laukkuja ja asusteita kierrätys- ja ylijäämämateriaaleja hyödyntäen. Globe Hope haluaa tarjota kuluttajille yksilöllisen ja ekologisen vaihtoehdon, kasvattaen samalla tietoisuutta kestävän kehityksen periaatteista ja eettisistä arvoista.

SOPRANO OYJ
Soprano on Suomen johtava verkkoviestintäyhtiö. Sen ammattilaiset auttavat asiakkaita kommunikoimaan, palvelemaan ja ansaitsemaan verkossa aikaisempaa tehokkaammin. Yhtiö toimittaa yritys- ja julkishallinnon asiakkailleen verkkoviestinnän ohjelmistot, ratkaisut ja sisällöt selkeänä kokonaisuutena. Yhtiö hakee strategista kilpailuetua yhdistämällä kommunikaation ja teknologian. Soprano Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä, osakkeen tunnus on SNO1V.