Lomailija, näin saat elintarvikkeet suoraan kesämökillesi

Uuvuttavat ja hikiset kauppareissut paahtavilla kesähelteillä ovat jäämässä historiaan. Nyt kesälomalaisten on mahdollista tilata elintarvikkeet Ruoka.net-verkkokaupasta suoraan omalle mökille. Elintarvikkeiden tilaaminen verkosta säästää paitsi aikaa, rahaa ja hermoja, myös luontoa pitkien välimatkojen Suomessa.

Lomakausi on parhaimmillaan ja sadattuhannet suomalaiset ovat vetäytyneet luonnon rauhaan nauttimaan keskikesän helteistä. Siinä missä aikaisemmin on täytynyt rento kesäpäivä keskeyttää kauppareissun vuoksi, on nyt ruokaostosten teko rattoisampaa kuin koskaan.

Suomalainen verkkoruokakaupan pioneeri, yksityinen Ruoka.net toimittaa elintarvikkeet suoraan omalle mökille.

“Palvelu toimii kaikkialla manner-Suomessa, Pohjois-Lappia lukuunottamatta. Palvelumme tavoittaa siis leijonanosan suomalaisista mökkeilijöistä”, toteaa kauppias Jyri Stenberg.

Ruoka.netistä tilatuilla tuotteilla on tuoreustakuu – asiakkaat voivat siis luottaa myös paahtavina kesäpäivinä aukottomasti pitävään kylmäketjuun. Toimituspäiviä mökkikuntiin on neljästi viikossa, tiistaista perjantaihin.

Ekologisempaa kuin autolla kauppaan huristelu

Jos kaikki huristelisivat omilla autoillaan mökiltä kauppaan, tulisi siitä pitkien välimatkojen Suomessa lohduton määrä ylimääräisiä hiilidioksidipäästöjä. Elintarvikkeiden tilaamisessa säästää paitsi bensarahan, myös luontoa.

“Puhumattakaan siitä, että ikääntyvälle väestölle on ollut muutenkin hankalaa hoitaa päivittäisostokset. Meiltä tilatessa ei painavia ruokakasseja tarvitse raahata, ja suuretkin ostokset voi helposti tilata suoraan kotiovelle tai vaikkapa juhlapaikalle”, kommentoi Stenberg.

Oma netti ei välttämätön

Vaikka Ruoka.net on verkkokauppa, onnistuu elintarvikkeiden tilaaminen myös vaikka kiinteää nettiä ei lähimain olisikaan.

“Jos suuntaa mökille jossa ei ole tietokonetta, voi tilauksen tehdä etukäteen kotikoneelta tai mobiilisti. Toimituspäivä on vapaasti valittavissa tilauksen tekemisen yhteydessä, joten elintarvikkeet voi tilata ennen mökille lähtöä. Lisäksi on mahdollista asettaa itselleen esimerkiksi viikoittain toistuva kestotilaus, jos tietää tarvitsevansa tiettyjä tuotteita säännöllisesti”, kertoo Stenberg.

Ruoka.net-kauppias Jyri Stenberg
jyri.stenberg@ruoka.net

Ruokanet Oy on 90-luvulla perustettu, Internetissä toimiva päivittäistavaraverkkokauppa. Ruoka.net toimittaa yksityis- ja yritysasiakkaille elintarvikkeita lähes kaikkialle Suomeen. Tavarantoimittajanamme toimii Wihurin Pikatukkumyymälä. Valikoimaamme kuuluu lähes kolmetuhatta tukussa myytävää tuotetta. Kuljetukset hoitaa Itella Oyj, joka noutaa toimituksemme päivittäin tukun tiloista ja vie toimitukset suoraan asiakkaidemme kotiovelle tai toimitiloihin.