ROBINILLE USEAN LEVYN JATKOSOPIMUS UNIVERSAL MUSICIN KANSSA

Suomen menestyneimmäksi artistiksi yhdessä vuodessa noussut Robin on solminut Universal Music Finlandin kanssa usean levyn julkaisun kattavan jatkosopimuksen.

Viime vuonna kahdella julkaisullaan yli 200.000 levyä myynyt Robin nousi tasan vuosi sitten tuntemattomuudesta koko kansan tietoisuuteen. Yli 10 miljoonaa katselukertaa keränneestä Frontside Ollie -hitistä tuli kaikkien aikojen katsotuin suomalaishitti, oma Robin-elokuva ja Hartwall Areenalla joulukuussa järjestetty megashow muine musiikkialan ennätyksineen vankistavat nuoren artistin asemaa suomalaisessa musiikkihistoriassa.

”Kaikki Robiniin liittyvät luvut ovat ennenkuulemattoman kovia ja takana onkin upea vuosi. Ennen kaikkea se tarkoittaa kuitenkin sitä, että meillä on vankka pohja, jolle rakentaa pitkälle tulevaisuuteen kestävä artistiura. Ensimmäiset levytykset ja menestyksekäs keikkavuosi ovat osoittaneet, että Robin on nyt jo valovoimainen ja fiksu ammattilainen, joka suhtautuu paitsi uuteen työhönsä, myös koululaiselle kuuluviin arkisiin velvoitteisiinsa intohimoisesti”, kertoo Universal Musicin toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

Robinin lisäksi Universal Music Finlandin artisteja ovat muiden muassa HIM, Jesse Kaikuranta, Lauri Tähkä, The Rasmus, Sunrise Avenue, Von Hertzen Brothers, Diandra, Mikael Gabriel ja Vesterinen Yhtyeineen. Universal Musicin Johanna Kustannus -levymerkille levyttävät myös Kotiteollisuus, Kerkko Koskinen Kollektiivi, Timo Rautiainen & Neljäs Sektori, Olavi Uusivirta, Jonna Tervomaa, Minä ja Ville Ahonen, Teflon Brothers ja Mikko Herranen. Konserniin kuuluvan EMI Finlandin kotimaisia artisteja ovat muiden muassa Elokuu, Krista Siegfrids, Jontte Valosaari, Jukka Perko ja Janna.

Jarkko Nordlund, toimitusjohtaja

Universal Music Finland