Sortera ostaa RGS Nordic AB:n

Report this content

Sortera vahvistaa asemaansa maaperäkunnostuksen markkina-alueella ostamalla RGS Nordicin Ruotsin liiketoiminnot.

RGS Nordicin Ruotsin toiminnot työllistävät 74 työntekijää ja liiketoimintojen liikevaihto on 500 miljoonaa kruunua. RGS Nordicin Ruotsin liiketoimintoihin kuuluvat pilaantuneen maaperän ja rakennusjätteen vastaanotto- ja käsittelylaitos Malmössä, Göteborgissa, Tukholmassa ja Norrköpingissä. Yritys tarjoaa myös pilaantuneen maaperän ja veden in-situ-käsittelyjä. Yritysosto vahvistaa Sorteran asemaa yhtenä markkinajohtajista maaperän puhdistamisessa Ruotsin markkinoilla.

RGS Nordic AB on saavuttanut vahvan markkina-aseman kovalla työllä, ja olemme iloisia voidessamme toivottaa yrityksen ja sen työntekijät tervetulleiksi Sortera-perheeseen, sanoo Sorteran toimitusjohtaja Sebastian Wessman. Tämän yrityskaupan myötä vahvistamme organisaatiotamme ja infrastruktuuriamme laajentaaksemme toimintaamme. Tämä on linjassa strategiamme kanssa kasvattaa Sorteraa yhdistämällä orgaanista kasvua ja yritysostoja sekä nykyisillä että uusilla markkinoilla.

Olemme tyytyväisiä RGS Nordic AB:n myyntiin Sorteralle, mikä vastaa markkinoiden kattavuudessa lähes täydellisesti nykyistä markkina-asemaamme Ruotsin markkinoilla ja Sorteran korkeita markkinatavoitteita siellä. Olen varma, että liiketoimintamme ja ammattitaitoiset työntekijämme hyötyvät suuresti liittymisestä Ruotsin Sorteraan. RGS Nordic keskittyy nyt kotimaan jätehuollon markkinoihimme Tanskassa – erityisesti saavuttamaan tavoitteemme 80 %:n rakennusjätteen kierrätyksestä vuonna 2030, mikä vaatii suurta omistautumista, sanoo Flemming Bendt, RGS Nordicin toimitusjohtaja.

Yrityskauppa odottaa Ruotsin kilpailuviranomaisen hyväksyntää. RGS Nordic AB:n hankinnan myötä Sorteran vuosiliikevaihto nousee noin 2,7 miljardiin kruunuun.

Lisätietoja:
Sebastian Wessman, CEO Sortera
sebastian.wessman@sortera.se
+46 72 886 95 97

TIETOJA RGS NORDIC AB:STÄ RGS Nordic on johtavassa asemassa oleva tanskalaisomisteinen yritys, jonka liiketoiminnot ovat keskittyneet pilaantuneen maaperän kunnostukseen, jätevesien käsittelyyn sekä rakennus- ja purkujätteen kierrätykseen. Yrityksellä on vastaanotto- ja käsittelylaitoksia Tanskassa ja Norjassa – mukaan lukien Stigsnæsin laitos, joka on Skandinavian suurin kaupallinen jäteveden biologinen puhdistuslaitos. RGS Nordic käsittelee kolmanneksen kaikesta Tanskan rakennusjätteestä. Stigsnæsissa, Tanskassa, puhdistetaan vuosittain yli 400 000 tonnia jätevettä. Lue lisää osoitteesta www.rgsnordic.com

TIETOJA SORTERASTA
Sortera on ympäristöalan yritys, joka kerää ja käsittelee jätteitä. Jätteiden käsittelyllä varmistetaan, että resurssien tehokas uudelleen käyttö kierrätyksen ja energiahyötykäytön avulla, varmistetaan turvallinen myrkyllisten ja haitallisten aineiden käsittely sekä maaperän kunnostus. Yrityksen palveluihin kuuluvat rakennus- ja purkujätteen käsittely, imuautopalvelut, teollisuuspuhdistuspalvelut, maaperän kunnostaminen, vedenpuhdistus ja jätteiden kauppa energiahyöytykäyttöön. Sortera palvelee asiakkaitaan joustavasti ja luotettavalla logistiikalla. Yritys perustettiin vuonna 2006, ja sen liikevaihto on nykyään 2,2 miljardia Ruotsin kruunua ja sillä on noin 600 työntekijää. Sortera tarjoaa ympäristöpalveluita tuhansille yrityksille ja yksityishenkilöille Pohjois-Euroopassa. www.sortera.se