“Luu-pikalähetys” on valmiina kuljettamaan loukkaantuneet hiihtoturistit kotiin

Nyt on jälleen aika vuosittaiseen hiihtolomaan vuoristoissa. Loma jota väki on odottanut suurella innolla, mutta joka valitettavasti joillekin päättyy äkillisesti nyrjähtäneen polven, murtuneen jalan tai pahemman vaurion takia. Tämän hiihtokauden aikana on jo ollut useita varattuja lentoja, kun loukkautuneita on kuljetettu kotiin.

Sen varmistamiseksi, että loukkautuneet pääsevät nopeasti takaisin kotimaaihin, SOS International on etukäteen varannut enemmän kuin 1000 istuinta SAS:in, Austrian:in ja Cimber Sterling:in lentoihin alppialueen määränpäistä. Näistä on jo ollut suuri kysyntä. SOS International odottaa kuljettavansa viiko 1-10 välillä 4500 loukkautuneeta kotiin tälläisellä lennolla, joka kansan suussa kutsutaan “luu-pikalähetys”.

Ahdistuneet hiihtäjät voivat ottaa yhteyttä SOS Internationals:in ympäri vuorokauden auki olevaan hälytyskeskukseen, jossa apukoordinoijat, erityisesti perustetussa hiihto-joukkueessa, olevat valmiina auttamaan teitä ja teidän perhettänne. On kuitenkin tärkeä huomata, että jos haluaa olla varma päästä kotiin hätatapauksessa, sairauksen tai onnettomuuden takia, ilman että itse joutuu maksaamaan, on otettava yksityinen matkavakuutus omassa vakuutusyhtiössä.

Koko mainittuna aikana luu-pikalähetys laskee yli 100 lentoa alppialueelta kotiin Pohjoismaihin. Lentokoneissa on lääkäreitä ja sairaanhoitajia sekä SOS International-palvelun työntekijöitä, jotka tulevat kaikin tavoin varmistamaan että kotimatkasta tulee miellyttävä.

SOS International:in asiantuntijat kuljetustiimistä ja Carlson Wagonlit:in matkatoimisto-implantaatti koordinoivat näitä satoja kuljetuksia, joissa loukkautuneet, yleensä tarpeessa jalkatukea tai paareilla maku, kuljetetaan kottin.

Onnetonta hiihtäjää autetaan myös määränpäässä lentokenttään kuljetuksella sekä avustetaan matkatavaroiden kanssa. Näitä asioita hoitaa SOS International:in paikalliset alppitoimistot Sveitsissä, Itävallassa, Ranskassa, Italiassa ja Saksassa. Vakavasti loukkautuneita varten SOS International:illa on erityinen valmius, joka varmistaa akuutti kotiuttaminen ambulanssi- lentokoneella. Ambulanssikone on periaattessa lentävä intensiivinen klinikka, jossa on erikoiskoulutettuja lääkäreitä sekä sairaanhoitajia.

SOS International, joka on Pohjoismaiden johtava tukiorganisaatio, toimittaa akuuttia apua ympäri maailmaa, ympäri vuorokauden auki olevista hälytyskeskuksista Tanskassa, Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Vuosittain SOS International käsittelee noin 560.000 matkavahinkoa sekä pohjoismaissa että muualla, ja liikevaihto on noin 1,8 miljardia kruunua. Lisätietoja saa ottaaeessa yhteyttä Claus Eliassen:iin puh (+4540314130)

Avainsanat: