SOS International a/s ostaa NLA Global Medical Support AS:in Norjassa

SOS International a/s ostaa NLA Global Medical Support AS:in Norjassa

SOS International a/s, Pohjoismaiden johtava hätäpalveluorganisaatio, on allekirjoittanut kauppasopimuksen jolla se ostaa 100 % Global Medical Supportin osakkeista NLA Holding AS-yhtiöltä 1. marraskuuta lähtien.

"GMS on kiinnostava SOS:ille, koska heillä on vahva asiantuntemus lentämiseen liittyvästä lääketieteestä ja kansainvälisistä ambulanssilennoista - ja SOS:in on pystyttävä tarjoamaan asiakkailleen näitä palveluita", sanoo SOS:in hallintojohtaja Bo Uggerhøj. "Lisäksi saamme heidän asiantuntemuksensa ja kokemuksensa akuuttihoidon, lääkäripäivystyspalveluiden sekä porauslauttaevakuointien alueilla - joista viimeksimainittu on SOS:lle uusi toimialue. Odotamme saavamme synergiavaikutuksia ja kehitystä monilla toimintamme osa-alueilla - esimerkiksi ympärivuorokautisen päivystyksen, lääketieteellisten ja teknisten verkostojen sekä IT-järjestelmien kohdalla".

"SOS:in ja GMS:n kaltaiset palveluorganisaatiot ovat suuressa määrin riippuvaisia henkilökuntiensa laajasta asiantuntemuksesta, koska olemme tieto- ja osaamisyrityksiä", lisää Bo Uggerhøj. "Juuri työntekijämme sekä GMS:ssä ja SOS:issa ovat keskeisessä roolissa SOS:in lähivuosien laajojen kasvupyrkimysten osalta".

Yrityksen aseman lujittaminen Pohjoismaiden markkinoilla on ainoastaan osa SOS:in strategiaa tulla lähemmäksi asiakkaitaan ja tarjota entistäkin parempaa palvelua. Tämä strategia on viimeisten kahden vuoden aikana johtanut hankintoihin ja perustamisiin Ruotsissa ja Suomessa, ja nyt myös Norjassa.

Yritysoston edellytyksenä on, että Norjan kilpailuviranomaiset hyväksyvät kaupan.

_______________________________________________________________

SOS international a/s on Pohjoismaiden johtava hätäpalveluorganisaatio. SOS on vuodesta 1961 saakka välittänyt hätäpalvelua ja avustusta valtaosalle pohjoismaisista vakuutusyhtiöistä näiden toimeksiannosta ja on 24:n johtavan pohjoismaisen vakuutusyhtiön yhteisomistuksessa. Organisaation yli 550 työntekijää edustavat 19:a eri kansallisuutta, ja hallitsevat yhteensä yli kolmeakymmentä kieltä. SOS:n toimipaikka sijaitsee Kööpenhaminassa ja käsittää Ruotsin ja Suomen tytäryhtiöiden lisäksi 26 paikallista edustustoa eri puolilla maailmaa. SOS tarjoaa hätäpalvelujen lisäksi tuotteita ja palveluja etsinnän ja vartioinnin, terveydenhuollon ja kriisinhallinnan alueilla.

Global Medical Support A/S (GMS):n ensisijaisena toiminta-alana on kansainvälisten ambulanssilentojen suunnittelu, koordinaatio ja toteutus sekä
maailmanlaajuinen lääketieteellinen neuvonta, päivystys ja avunanto. Asiakaskuntaan kuuluu kansainvälisiä hälytyskeskuksia, off-shore-yrityksiä, viranomaisia, Norjan lentoambulanssisäätiö sekä suuryrityksiä. Yrityksellä on 41 työntekijää ja 92 miljoonan Norjan kruunun liikevaihto vuonna 2007.

Lisätietoja seuraavilta henkilöiltä:

Hallintojohtaja Bo Uggerhøj, SOS International (bou@sos.dk, kännykkä +45 20 16 58 50)
Varajohtaja Lizette Kjellerup, SOS International (lkj@sos.dk, kännykkä +45 51 57 11 42)

Avainsanat: