SOS International on maailman paras hätäpalvelu

​Pohjoismaisessa omistuksessa oleva SOS International valittiin viidennen kerran maailman parhaaksi matkailualan hätäpalveluksi.

Yhdeksän vuoden aikana pohjoismaisessa omistuksessa oleva SOS International on valittu peräti viisi kertaa maailman parhaaksi matkailualan hätäpalveluksi. SOS voitti parhaan hätäpalvelun sarjan ITIJ-lehden Industry Awards –kilpailussa, jonka tulokset julkistettiin Istanbulissa 11. marraskuuta. Palkinto on matkailualan vastine elokuva-alan Oscarille.

Lomakausi oli kaikkien aikojen onnistunein

- Kesän lomakausi oli melkein 50 vuotta toimineen hätäpalvelun historian onnistunein, Bo Uggerhøj kertoo. Puheluiden ja käsiteltyjen tapausten lukumäärä oli ennätyksellinen, mutta puhelujen jonotusajat pysyivät silti lyhyinä ja tapaukset käsiteltiin nopeasti. Myös kevään tuhkapilven aikana, kun monen hälytyskeskuksen puhelinlinjat tukkeutuivat, SOS selvisi tilanteesta hyvin ja sai tapausruuhkan käsiteltyä asianmukaisesti.

Viisi voittoa kertovat osaamisesta
SOS Internationalin hallintojohtaja Bo Uggerhøj toteaa kansainvälisen kunnianosoituksen olevan työntekijöiden, asiakkaiden ja omistajien ansiota. Viisi voittoa kertovat osaamisesta – päivästä ja vuodesta toiseen työntekijämme ovat tehneet meistä alan edelläkävijän. Sekä omistajat että asiakkaat uskovat meihin, ja olemme voineet kehittää yritystämme yhdessä heidän kanssaan, Bo Uggerhøj sanoo.

Lisätietoja antavat hallintojohtaja Bo Uggerhøj, puh. +45 20 16 58 50 ja SOS Travelin johtaja Jan Sander, puh. +45 40 15 71 27.

SOS International a/s on Pohjoismaiden suurin hätäpalveluyritys. SOS on tarjonnut matkailijoiden hätäpalvelua vuodesta 1961 asti suurimmalle osalle pohjoismaisista vakuutusyhtiöistä, ja se on pohjoismaisten suurimpien vakuutusyhtiöiden omistuksessa. Yrityksen lähes 700 työntekijää edustavat 19:a eri kansallisuutta ja hallitsevat yli kolmekymmentä eri kieltä.
SOS:in vuotuinen liikevaihto on noin 217 miljoonaa euroa.  Yrityksen pääkonttori on Kööpenhaminassa, lisäksi sillä on toimipaikat Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa sekä yli 20 paikallistoimistoa eri puolilla maapalloa. Lisää tietoa SOS Internationalista on yrityksen verkkosivuilla osoitteessa www.sos.eu