KANSAINVÄLISELLE SOS LAPSIKYLÄ -JÄRJESTÖLLE OPEC-RAHASTON PALKINTO TUNNUSTUKSEKSI ALAN KEHITTÄMISTYÖSTÄ

Humanitaarisen ja kehitysavun OPEC-rahasto myönsi kansainväliselle SOS Lapsikylä -järjestölle 100 000 dollarin suuruisen lahjoituksen. Lahjoitus myönnettiin lapsikyläjärjestölle jo toistamiseen ja se on tunnustus vahvasta sitoutumisesta lasten hyvinvointiin ja alan kehittämiseen maailmanlaajuisesti. Palkintoseremonia on 14.6. OPECin valtuuston vuosikokouksen yhteydessä Itävallassa.

”Tämä on hieno tunnustus työstä, jota kansainvälinen järjestömme on tehnyt 58 vuoden ajan 132 maassa lasten elämän laadun parantamiseksi”, sanoo SOS-Lapsikylä ry:n toiminnanjohtaja Pertti Alaja. Kansainvälinen SOS Lapsikylä -järjestö työskentelee tulevissa projekteissaan läheisesti OPEC-rahaston kanssa siellä missä tarvetta on eniten.

OPEC-rahaston pääjohtaja Suleiman J. Al-Herbish kiitti järjestön sitoutuneisuutta lasten oikeuksien ja olosuhteiden parantamiseksi sekä nuorten tulevaisuuden turvaamiseksi. Suomessa SOS- Lapsikylä ry toteuttaa muun muassa lapsikylistä itsenäistyvien nuorten jatkohuolto-ohjelmaa 25 vuoden ikään asti.

****************************************

Viestintäpäällikkö Aija Rikala, puh. 050 555 2515