LEHDISTÖTIEDOTE

Sijaishuollon tilaa ja kehitysnäkymiä käsittelevän FICE 2008 kongressin ’Better Future for Children – Today’ yhteydessä Lastensuojelun Keskusliitto ja SOS-Lapsikylä ry järjestävät Suomessa 8.-14. kesäkuuta sijoitettuina asuville suomalaisille ja ulkomaalaisille nuorille oman tapahtuman Feeling Future Together.

Nuorisotapahtuman tavoitteena on osallistaa sijaishuollossa olevat nuoret heidän omaa tulevaisuuttaan koskeviin tavoitteisiin. Eerikkilän Urheiluopistolla järjestettävien nuorten päivien perustana ovat työpajat, joissa nuoret seikkailevat, valokuvaavat ja etsivät elämyksiä luonnosta. Toiminnan tarkoituksena on rakentaa nuoren itseluottamusta, myönteistä minäkuvaa ja tarjota elämyksiä. Myös liikunnalle ja yhdessäololle on varattu paljon aikaa.

”Haluamme tarjota nuorille ainutlaatuisen viikon mukavissa olosuhteissa, jossa nuoret voivat tutustua toisiinsa, oppia toisiltaan ja rakentaa omaa tulevaisuuttaan”, sanoo SOS-Lapsikylä ry:n toiminnanjohtaja Pertti Alaja.

Eerikkilän Urheiluopistolla järjestettävään nuorisotapahtumaan osallistuu yhteensä 29 nuorta ohjaajineen kymmenestä maasta eri puolilta maailmaa. Nuoret liittyvät kongressinsa lopuksi Finlandia-talossa Helsingissä järjestettävään aikuisten FICE-kongressiin13.-14.6. Siellä nuoret tuovat aikuisille oman sanomansa yhteisestä viikostaan.

Minna Vallila Aija Rikala
Kongressin ohjaaja Viestintäpäällikkö