Panu Laturi SOSTEn järjestöjohtajaksi

Panu Laturi on nimitetty SOSTEn järjestöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.2.2013 alkaen. Vihreän liiton puoluesihteerinä toimiva Laturi vahvistaa SOSTEn osaamista erityisesti alue- ja järjestötoiminnan kehittämisessä.

Järjestöjohtajana Laturi vastaa SOSTEn alueellisen toiminnan verkoston laajentamisesta koko Suomen kattavaksi.

– Laturin kokemus palvelee tavoitettamme järjestöjen ja muiden kumppanien yhteistyöllä rakennettavasta kestävästä hyvinvoinnista, hyvinvointitaloudesta. Myös Laturin alueellinen, valtakunnallinen ja kansainvälinen yhteistyöverkosto tarjoaa hyvän pohjan työlle, kertoo pääsihteeri Vertti Kiukas.

Aluetyön rakentamisen lisäksi Laturi vastaa järjestötoiminnan kehittämisestä, kuten esimerkiksi uusien osallistumisen muotojen rakentamisesta ja järjestöjen vuoropuhelun syventämisestä.

– Haluan olla mukana rakentamassa uuden, Suomen johtavan sosiaali- ja terveysjärjestön tulevaisuutta. Tavoite yhdessä tehdystä hyvinvoinnista on haastava ja hieno. Samalla rakennetaan ihmisille uusia väyliä vaikuttamiseen ja osallistumiseen. Kokemukset esimerkiksi sosiaalisen median vuoropuhelun ja Euroopan laajuisen EU-vaalikampanjoinnin rakentamisesta ovat avuksi, Laturi kertoo.

pääsihteeri Vertti Kiukas, puh. 040 592 4287,
vertti.kiukas@soste.fi
Panu Laturi, puh 050 520 8337,
panu.laturi@iki.fi