ERINOMAISET TULOKSET TÄYDENNYSKAIRAUSOHJELMASTA

Parhaat lävistykset saatiin seuraavista rei’istä: TS3, jossa 7,5 metriä Ag (hopeaa) 153 g/t; TS4, jossa 15 metriä Ag 269 g/t; TS5, jossa 10,5 metriä Ag 304 g/t; TS6, jossa 7,5 metriä Ag 267 g/t; ja TS9, jossa 5,5 metriä Ag 834 g/t.

Näytteenotto tehtiin 1,5 m pitkissä osissa. Näytteet analysoi Kemian tutkimuspalvelut Oy (Anttila & Mäkelä, 2013). Hopea, lyijy, sinkki, rikki ja antimoni määritettiin käyttäen ICP-OES-analyysiä. Kulta määritettiin happouutolla, jota seurasi neste-neste-uutto ja AAS. Tri Jyrki Parkkisen laatima raportti kairaustuloksista "Sotkamo Silver, Silver Mine Infill Drilling Program 2013" löytyy nettisivuillamme.

“Tulokset ovat erinomaisia ja antavat mahdollisuuden päivittää louhintasuunnitelmaa. Tulokset antavat lisävahvistuksen odotuksillemme esiintymän laadusta alueella, missä louhinta tuotannon ensimmäisinä vuosina on tarkoitus aloittaa " kommentoi Timo Lindborg, konsernijohtaja.

Riippumaton konsultti, geologian tohtori Jyrki Parkkinen on ollut mukana valmistelemassa tätä lehdistötiedotetta. Hänellä on ’Qualified Person’ –status European Federation of Geologists  (EFG) –luokituksen mukaan ja hän on pätevä antamaan lausuntoja JORCin ja NI 43-101:n sääntöjen mukaan.

Tarkempia tietoja löytyy verkkosivuillamme: www.silver.fi Lisätietoja: konserninjohtaja Timo Lindborg +358 40 5083507

Viralliset pörssitiedotukset ovat ruotsin kielellä; käännetyissä versioissa saattaa olla vähäisiä eroja alkuperäisiin

Tukholma, 2. lokakuuta 2013 Sotkamo Silver AB

Timo Lindborg, konserninjohtaja

Sotkamo Silver AB:n liikeideana on hyödyntää mineraaliesiintymiä Pohjoismaissa huomioiden samalla yhteiskunnan ja ympäristön asettamat vaatimukset. Sotkamo Silver omistaa tytäryhtiönsä välityksellä hopeaa ja kultaa sisältäviä malmiesiintymiä Suomessa. Yhtiön tärkein kehityshanke on Taivaljärven hopeakaivos.

Sotkamo Silver soveltaa SveMin'in & FinnMin'in raportointisääntöjä julkisille kaivos- ja malmitutkimusyhtiöille. Sotkamo Silver raportoi mineraalivaransa ja malmivaransa kansainvälisesti hyväksytyn JORC tai NI 43-101-koodin mukaan. Yhtiö soveltaa International Financial Reporting Standards -järjestelmää (IFRS)  Euroopan unionin hyväksymällä tavalla.

Yhtiön kaupankäyntitunnus on SOSI Tukholman NGM-pörssissä ja SOSI1 NASDAQ OMX Helsingissä. ISIN-koodi Sotkamo Silverin osakkeille on SE0001057910 ja merkintäoptioille SE0004635290.

Lue lisää Sotkamo Silveristä verkkosivustolla http://www.sotkamosilver.com tai http://www.silver.fi