• Sotkamo Silver/

POHJOIS-SUOMEN ALUEHALLINTOVIRASTO ON ILMOITTANUT SOTKAMO SILVERILLE, ETTÄ YHTIÖN YMPÄRISTÖLUPA MYÖHÄSTYY JOHTUEN VIRASTON SUURESTA TYÖKUORMASTA.

Aluehallintovirasto on antanut tiedoksi, että Yhtiön Sotkamon hopeakaivokselle anoman ympäristöluvan käsittely tulee myöhästymään johtuen viranomaisten suuresta työkuormasta. Yhtiön hakemus saatetaan päätökseen niin pian kuin työtilanne sen sallii. Ympäristölupavirasto käsittelee aktiivisesti Yhtiön ympäristölupahakemusta, mutta ei voi ilmoittaa tarkkaa päivämäärää luvan saamiselle, vaikkakin käsittely on priorisoitu korkealle.

"Tämä tiedonanto vaikuttaa Yhtiön hopeakaivosprojektiin. Projektin valmistelevat työt jatkuvat aikataulun mukaisesti, mutta suurempia panostuksia ei voi tehdä ennen kuin ympäristölupa on saatu. Odotettu tuotannonaloitus myöhästyy tästä syystä myös vähintään 6 kuukautta ja tuotannonaloituksen voidaan siksi odottaa tapahtuvan vasta vuoden 2014 jälkimmäisellä puoliskolla.", sanoo Timo Lindborg, Sotkamo Silver AB:n toimitusjohtaja.

Tukholmassa 28. marraskuuta 2012

Timo Lindborg, konserninjohtaja

Sotkamo Silver AB:n liikeideana on hyödyntää mineraaliesiintymiä Pohjoismaissa huomioiden samalla yhteiskunnan ja ympäristön asettamat vaatimukset. Sotkamo Silver omistaa tytäryhtiönsä välityksellä hopeaa ja kultaa sisältäviä malmiesiintymiä Suomessa. Yhtiön tärkein kehityshanke on Taivaljärven hopeakaivos.

Sotkamo Silver soveltaa SveMin'in & FinnMin'in raportointisääntöjä julkisille kaivos- ja malmitutkimusyhtiöille. Sotkamo Silver raportoi mineraalivaransa ja malmivaransa kansainvälisesti hyväksytyn JORC tai NI 43-101-koodin mukaan. Yhtiö soveltaa International Financial Reporting Standards -järjestelmää (IFRS) Euroopan unionin hyväksymällä tavalla.

Yhtiön kaupankäyntitunnus on SOSI Tukholman NGM-pörssissä ja SOSI1 NASDAQ OMX Helsingissä. ISIN-koodi Sotkamo Silverin osakkeille on SE0001057910 ja merkintäoptioille SE0004635290.

Lue lisää Sotkamo Silveristä verkkosivustolla http://www.sotkamosilver.com tai http://www.silver.fi

Lisätietoja: konserninjohtaja Timo Lindborg +358 40 508 3 507

Viralliset pörssitiedotukset ovat ruotsin kielellä; käännetyissä versioissa saattaa olla vähäisiä eroja alkuperäisiin