SOTKAMO SILVER: ENSIMMÄINEN RIKASTETOIMITUS SULATTOON ON TEHTY

SOTKAMO SILVER AB, Pörssitiedote 8.4.2019, (NGM: SOSI; NASDAQ: SOSI1), Tukholma kello 8:45

Pörssitiedote: Tukholmassa 8.4.2019, kello 8.45.

Ensimmäinen rikastetoimitus Rönnskärin sulattoon on tehty. Hopeakaivoksen tuotannon arvioidaan olevan vuonna 2019 noin 1 150 000- 1 250 000 troy oz hopeaa. Hopean osuus liikevaidosta arvioidaan olevan noin 60-63%.

”Tuotannon ylösajo etenee normaalisti ja rikastetoimitusten käynnistyminen on tärkeä osoitus myönteisestä kehityksestä. Sotkamo Silver on nyt siirtymässä kohti normaalia tuotantoa”, sanoo Sotkamo Silver AB: n toimitusjohtaja Timo Lindborg

Tukholma, 8. huhtikuuta 2019

Timo Lindborg, konsernijohtaja.

Nämä tiedot ovat sellaista tietoa, jonka Sotkamo Silver AB on velvollinen julkistamaan arvopaperimarkkinalain mukaan. Tieto on toimitettu edellä mainittujen yhteyshenkilöiden välityksellä julkistettavaksi 8. huhtikuuta 2019 klo 8.45 Ruotsin aikaa.

Viralliset pörssitiedotteet ovat ruotsin kielellä. Käännetyissä versioissa saattaa olla eroja alkuperäiseen.

Kontaktihenkilö: Timo Lindborg, Sotkamo Silver AB:n konsernijohtaja, puh. +358 40 508 3 507.

Tietoa Sotkamo Silver AB:stä

Sotkamo Silver AB:n liikeideana on hyödyntää mineraaliesiintymiä Pohjoismaissa huomioiden samalla yhteiskunnan ja ympäristön asettamat vaatimukset. Sotkamo Silver omistaa hopea, kultaa ja volframia sisältäviä malmiesiintymiä Suomessa ja sinkkiä sekä kultaa sisältäviä esiintymiä Norjassa. Yhtiön tärkein kehityshanke on Hopeakaivos projekti Sotkamossa.

Yhtiön kaupankäyntitunnus on SOSI Tukholman NGM-pörssissä ja SOSI1 päälistalla NASDAQ Helsingissä.

ISIN-koodi Sotkamo Silverin osakkeille on SE0001057910.

Legal Entity Identifier (LEI) tunnus on 213800R2TQW1OZGYDX93.

Lisää tietoa Sotkamo Silveristä verkkosivustolla www.sotkamosilver.com tai www.silver.fi

Yhtiön lehdistötiedotteet ja taloudelliset tiedotteet jakaa Cision Sverige ja ne ovat saatavilla verkkosivustolla www.silver.fi

Avainsanat: