SOTKAMO SILVER AB: MALMINETSINTÄLUPIEN MYYNTI SUOMESSA TAMPEREEN ALUEELLA JA RUOTSIN BERGSLAGENISSA

Lehdistötiedote: Tukholmassa 14.8.2020, kello 14:30.

Sotkamo Silver on solminut sopimuksen seitsemän Tampereen alueella sijaitsevan malminetsintäluvan ja -hakemuksen sekä seitsemän Ruotsin Bergslagenissa sijaitsevan malminetsintäluvan myymisestä. Ostajana on Dark Horse Resources Limitedin (ASX: DHR) täysin omistamat tytäryhtiöt Newpeak Finland Oy ja Newpeak Sweden Oy. Kauppa ja lupien siirto edellyttää paikallisten kaivosviranomaisten hyväksyntää ja sen odotetaan toteutuvan vuoden 2020 loppuun mennessä. Myyntihinta on 150 000 euroa.

Sotkamo Silverin strategiana on keskittyä Hopeakaivoksen ja sen lähialueen malminetsintäkohteiden kehittämiseen.

Tukholma, 14. elokuuta 2020

Sotkamo Silver AB

Erkki Kuronen, CEO

Yhteyshenkilö

Erkki Kuronen, CEO, puh. +358 50 599 3539

Tieto on toimitettu edellä mainittujen yhteyshenkilöiden välityksellä julkistettavaksi 14. elokuuta 2020 kello 14:30 Ruotsin aikaa.

Viralliset pörssitiedotteet ovat ruotsin kielellä. Käännetyissä versioissa saattaa olla eroja alkuperäiseen.

Tietoa Sotkamo Silver AB:stä

Sotkamo Silver AB:n liikeideana on kehittää ja hyödyntää mineraaliesiintymiä Pohjoismaissa huomioiden samalla yhteiskunnan ja ympäristön asettamat vaatimukset. Sotkamo Silver AB omistaa tytäryhtiönsä kautta Hopeakaivoksen Sotkamossa, jonka tuotanto alkoi maaliskuussa 2019 ja joka on saavuttanut täyden tuotantokapasiteettinsa. Lisäksi Yhtiöllä on mineraalioikeuksia mineraaliesiintymiin, jotka sisältävät jalo- ja perusmetalleja, Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.

Yhtiön kaupankäyntitunnus on SOSI Tukholman NGM-pörssissä ja SOSI1 päälistalla NASDAQ Helsingissä.

ISIN-koodi Sotkamo Silverin osakkeille on SE0001057910.

Legal Entity Identifier (LEI) tunnus on 213800R2TQW1OZGYDX93.

Lisää tietoa Sotkamo Silveristä verkkosivustolla www.sotkamosilver.com tai www.silver.fi

Yhtiön lehdistötiedotteet ja taloudelliset tiedotteet jakaa Cision Sverige ja ne ovat saatavilla verkkosivustolla www.silver.fi

Avainsanat: