• Sotkamo Silver/

Sotkamo Silver AB:n (publ) 2. huhtikuuta 2020 pidettävän varsinaisen yhtiökokouksen kokouspaikan vaihtuminen ja tietoa koronaviruksesta

Press release: Stockholm, March 23, 2020, 17.30 CET

Sotkamo Silver pitää varsinaisen yhtiökokouksensa 2. huhtikuuta, mutta kokouspaikaksi on vaihtunut Stora Salen på Jernkontoret, Kungsträdgårdsgatan 10, 111 87 Tukholma. Historiallinen museo on suljettu koronaviruksen vuoksi.

Koronaviruksen vuoksi on päätetty toteuttaa joukko varotoimia.

Olemme päättäneet järjestää yhtiökokouksen mahdollisimman yksinkertaisessa muodossa. Ennen kokousta ei ole ruokatarjoilua. Lisäksi toimitusjohtaja Paul Johnssonin puheen pituus rajataan kahteen minuuttiin. Puhe on saatavilla kokonaisuudessaan kokouksen jälkeen Sotkamo Silverin verkkosivustolta osoitteessa www.silver.fi.

Osakkeenomistajien kokouksessa esittämät kysymykset rajataan tiukasti kokouksen esityslistalla oleviin asioihin. Yleisemmät kysymyksensä osakkeenomistajat voivat lähettää kirjallisesti osoitteeseen paul.johnsson@silver.fi.

Matkustusrajoitusten vuoksi hallituksen jäsenet, nimitystoimikunnan jäsenet ja yrityksen johto toimitusjohtajaa lukuun ottamatta eivät voi osallistua yhtiökokoukseen henkilökohtaisesti.

Jos olet ollut koronaviruksen riskialueella viimeisten 14 vuorokauden aikana ennen kokouspäivämäärää tai olet ollut lähikosketuksessa koronavirustartunnan saaneeseen henkilöön, Sotkamo Silver kehottaa olemaan saapumatta kokoukseen.

Haluamme muistuttaa, että vaikka et tulisi yhtiökokoukseen henkilökohtaisesti, voit osallistua siihen valtakirjalla. Jos aiot käyttää valtakirjaa, ota yhteys toimitusjohtaja Paul Johnssoniin.

Valtakirjalomakkeen, jonka avulla osakkeenomistajat voivat valtuuttaa edustajansa ja käyttää äänioikeuttaan, on ladattavissa täältä. (http://www.silver.fi/sivu/se/bolagsstamma/)

Sotkamo Silver seuraa koronavirustilannetta tiiviisti ja päivittää edellä mainittuja varotoimia tarvittaessa ennen yhtiökokousta. Pyydämme kaikkia, jotka aikovat osallistua kokoukseen, seuraamaan päivityksiä ja mahdollisia lisätoimia osoitteesta www.silver.fi.

Lisätietoja saat toimitusjohtaja Paul Johnssonilta.

YHTEYSHENKILÖ

Paul Johnsson, Sotkamo Silver AB:n toimitusjohtaja, puh. +46 70 777 69 76

Tieto on toimitettu edellä mainittujen yhteyshenkilöiden välityksellä julkistettavaksi 23. maaliskuuta 2020 klo 17.30 Ruotsin aikaa.

Viralliset pörssitiedotteet ovat ruotsinkielisiä, joten käännetyssä versiossa saattaa olla pieniä eroja.

TIETOA SOTKAMO SILVER AB:STÄ

Sotkamo Silver AB:n liikeideana on hyödyntää mineraaliesiintymiä Pohjoismaissa huomioiden samalla

yhteiskunnan ja ympäristön asettamat vaatimukset. Sotkamo Silverillä on mineraalioikeuksia hopeaa, kultaa ja volframia sisältäviin mineraaliesiintymiin Suomessa ja Ruotsissa sekä sinkkiä ja kultaa sisältäviä esiintymiä Norjassa. Yhtiön päähanke on tuotannossa oleva Hopeakaivos Sotkamossa.

Yhtiön kaupankäyntitunnus on SOSI Tukholman NGM-pörssissä ja SOSI1 päälistalla NASDAQ Helsingissä.

ISIN-koodi Sotkamo Silverin osakkeille on SE0001057910.

Lisää tietoa Sotkamo Silveristä verkkosivustolla www.silver.fi.

Yhtiön lehdistötiedotteet ja taloudelliset tiedotteet jakaa Cision Sverige ja ne ovat saatavilla

verkkosivustolla www.silver.fi.