• Sotkamo Silver/

SOTKAMO SILVER ON SAANUT MYÖNTEISET PÄÄTÖKSET KOSKIEN TIELIITTYMÄN RAKENTAMISTA JA SUUNNITTELUTARVERATKAISULUPAA.

Suunnittelutarveratkaisupäätöksessä Sotkamon kunta asettaa ne ehdot, joita sovelletaan myönnettäessä rakennuslupia Taivaljärven kaivosalueella. Päätös on voimassa kaksi vuotta ja koskee 6 050 m2 rakennus-alaa. Ennen kuin rakentaminen voidaan aloittaa tarvitaan voimassaoleva rakennuslupa.

"Myönteiset päätökset liittymästä ja suunnittelutarveratkaisuluvasta tarkoittavat, että voimme käynnistää yksityiskohtaisen rakenne- ja rakennussuunnittelun Taivaljärven hopeakaivokselle", sanoo Timo Lindborg.

Stockholm, 7 elokuuta, 2012.

Timo Lindborg, konserninjohtaja

Sotkamo Silver AB:n liikeideana on hyödyntää mineraaliesiintymiä Pohjoismaissa huomioiden samalla yhteiskunnan ja ympäristön asettamat vaatimukset. Sotkamo Silver omistaa tytäryhtiönsä välityksellä hopeaa ja kultaa sisältäviä malmiesiintymiä Suomessa. Yhtiön tärkein kehityshanke on Taivaljärven hopeakaivos.

Sotkamo Silver soveltaa SveMin'in & FinnMin'in raportointisääntöjä julkisille kaivos- ja malmitutkimusyhtiöille. Sotkamo Silver raportoi mineraalivaransa ja malmivaransa kansainvälisesti hyväksytyn JORC tai NI 43-101-koodin mukaan. Yhtiö soveltaa International Financial Reporting Standards -järjestelmää (IFRS) Euroopan unionin hyväksymällä tavalla.

Yhtiön kaupankäyntitunnus on SOSI Tukholman NGM-pörssissä ja SOSI1 NASDAQ OMX Helsingissä.

ISIN-koodi Sotkamo Silverin osakkeille on SE0001057910 ja merkintäoptioille SE0004635290.

Lue lisää Sotkamo Silveristä verkkosivustolla http://www.sotkamosilver.com tai http://www.silver.fi

Lisätietoja: konserninjohtaja Timo Lindborg +358-40-5083507