SOTKAMO SILVER UUDISTAA KONSERNIN ORGANISAATIOTA JA KARTOITTAA LISTAUTUMISPAIKKOJEN KESKITTÄMISTÄ

Sotkamo Silver AB:n pitkäaikainen konsernijohtaja Timo Lindborg on siirtymässä eläkkeelle ja uudeksi konsernijohtajaksi (CEO) on nimitetty 17.12.2019 alkaen aiemmin konsernin talousjohtajana toiminut Paul Johnsson. Johnssonin yhtenä päätehtävänä on kartoittaa listautumispaikkojen keskittämistä.

Konsernijohtajan varamieheksi on nimitetty 17.12.2019 alkaen tytäryhtiö Sotkamo Silver Oy:n toimitusjohtaja Erkki Kuronen, joka myös jatkaa Sotkamo Silver Oy:n toimitusjohtajana. Hänen vastuualueenaan on koko konsernin kaivos -ja tuotantotoiminta.

Konsernin uudeksi talousjohtajaksi on nimitetty 17.12.2019 alkaen Mikko Sopanen, joka on toiminut tytäryhtiö Sotkamo Silver Oy:n talousjohtajana.

Arttu Ohtonen jatkaa tytäryhtiö Sotkamo Silver Oy:n toimitusjohtajan varamiehenä. Hänen vastuualueenaan on Hopeakaivoksen ja Sotkamo Silver Oy:n ympäristö-, turvallisuus-, työhyvinvointi- sekä laatupäällikön ja vastuullisuuteen liittyvät tehtävät.

”Kiitän yhtiön puolesta tekniikan tohtori Timo Lindborgia pitkäaikaisesta ja ansiokkaasta työstä yhtiömme ja koko suomalaisen kaivostoiminnan hyväksi”, toteaa Mauri Visuri hallituksen puheenjohtaja.

Olen nauttinut suuresti ajastani Sotkamo Silverissä, sillä olemme jännittävällä matkalla kestävän suomalaisen kaivostoiminnan kehittämisessä. On ollut suuri kunnia tehdä töitä lahjakkaiden ihmisten, yhteistyötahojen, viranomaisten ja asiakkaiden kanssa tavoitteena kehittää suomalaista ja pohjoismaista kaivosyrittäjyyttä osana kestävää tulevaisuutta. Täytän ensi vuoden helmikuussa 65 vuotta, ja minun on aika ojentaa kapula eteenpäin seuraajalleni. Toivotan yhtiölle parhainta menestystä tulevaisuudessa”, toteaa Timo Lindborg.

Tukholma, 11. joulukuuta 2019
Mauri Visuri, hallituksen puheenjohtaja

Kontaktihenkilö: Mauri Visuri, Sotkamo Silver AB:n hallituksen puheenjohtaja, puh. +358 40 8657946.

Nämä tiedot ovat sellaista tietoa, jonka Sotkamo Silver AB on velvollinen julkistamaan markkinoiden väärinkäyttöä koskevan EU:n asetuksen mukaisesti. Tieto on toimitettu edellä mainittujen yhteyshenkilöiden välityksellä julkistettavaksi 11. joulukuuta 2019 klo 8:45 Ruotsin aikaa.

Viralliset pörssitiedotteet ovat ruotsin kielellä. Käännetyissä versioissa saattaa olla eroja alkuperäiseen.

Tietoa Sotkamo Silver AB:stä

Sotkamo Silver AB:n liikeideana on hyödyntää mineraaliesiintymiä Pohjoismaissa huomioiden samalla yhteiskunnan ja ympäristön asettamat vaatimukset. Sotkamo Silver:llä on mineraalioikeuksia hopeaa, kultaa ja volframia sisältäviin mineraaliesiintymiin Suomessa ja Ruotsissa sekä sinkkiä ja kultaa sisältäviä esiintymiä Norjassa. Yhtiön pää hanke on tuotannossa oleva Hopeakaivos Sotkamossa.

Yhtiön kaupankäyntitunnus on SOSI Tukholman NGM-pörssissä ja SOSI1 päälistalla NASDAQ Helsingissä.

ISIN-koodi Sotkamo Silverin osakkeille on SE0001057910.

Legal Entity Identifier (LEI) tunnus on 213800R2TQW1OZGYDX93.

Lisää tietoa Sotkamo Silveristä verkkosivustolla www.sotkamosilver.com tai www.silver.fi

Yhtiön lehdistötiedotteet ja taloudelliset tiedotteet jakaa Cision Sverige ja ne ovat saatavilla verkkosivustolla www.silver.fi

Avainsanat: