SOTKAMO SILVER VAHVISTAA RAHOITUSASEMAANSA SOPIMALLA MUUTOKSISTA VAKUUDELLISEEN JOUKKOVELKAKIRJALAINAAN

Pörssitiedote: Tukholmassa 22.3.2021, kello 15:00.

Sotkamo Silver AB:n 100 %:sti omistama tytäryhtiö Sotkamo Silver Oy on neuvotellut uudet ehdot EUR 13,200,000 joukkovelkakirjalainaan (Senior Secured Fixed Rate Notes 2018 ISIN:FI4000315379). Joukkovelkakirjalainan muutoksen kirjallinen menettely on joukkovelkakirjalainan ehtojen mukaisesti saatettu päätökseen tänään.

Tämän mukaisesti joukkovelkakirjalainan haltijat ovat hyväksyneet lykätä yhtiön velvoitetta kerätä varoja joukkovelkakirjalainan takaisinmaksua varten pantatulle tilille vuoden 2021 ensimmäiseltä neljännekseltä alkaen jokaisena vuosineljänneksenä 1 350 000 euroa, yhteensä 5 400 000 euroa vuoden 2021 aikana. Uudet takaisinmaksusummat ja -päivät ovat 1,350,000 euroa 31.12.2021 ja 1 350 000 euroa 31.3.2022. Lainan loppuosan uusi takaisinmaksupäivä on 27.6.2022, aiemman takaisinmaksupäivän 27.3.2022 sijasta.

Ehtojen muutoksia kirjallisessa muutosmenettelyssä tukivat joukkovelkakirjalainan haltijat, jotka omistavat yli 96 % joukkovelkakirjalainan nimellisarvosta.

Ehtojen muutokset parantavat Sotkamo Silverin rahoitusasemaa vuoden 2021 aikana.

Nordhaven Corporate Finance toimi Sotkamo Silverin taloudellisena neuvonantajana ja Asianajotoimisto DLA Piper Finland Oy juridisena neuvonantajana.

Tukholma, 22. maaliskuuta 2021

Sotkamo Silver AB

Erkki Kuronen, konsernijohtaja

Yhteyshenkilö

Erkki Kuronen, konsernijohtaja, puh. +358 50 599 3539

Nämä tiedot ovat sellaista tietoa, jonka Sotkamo Silver AB on velvollinen julkistamaan markkinoiden väärinkäyttöä koskevan EU:n asetuksen ja arvopaperimarkkinalain mukaan.  Tiedote on toimitettu julkistettavaksi 22. maaliskuuta 2021 klo 15:00 Ruotsin aikaa.

Viralliset pörssitiedotteet ovat ruotsin kielellä. Käännetyissä versioissa saattaa olla eroja alkuperäiseen, tällöin sovelletaan ruotsinkielistä versiota.

Tietoa Sotkamo Silver AB:stä

Sotkamo Silver AB:n liikeideana on kehittää ja hyödyntää mineraaliesiintymiä Pohjoismaissa huomioiden samalla yhteiskunnan ja ympäristön asettamat vaatimukset. Sotkamo Silver AB omistaa tytäryhtiönsä kautta Hopeakaivoksen Sotkamossa, jonka tuotanto alkoi maaliskuussa 2019 ja joka on saavuttanut täyden tuotantokapasiteettinsa. Lisäksi Yhtiöllä on mineraalioikeuksia jalo- ja perusmetalleja sisältäviin mineraaliesiintymiin Suomessa.

Yhtiön kaupankäyntitunnus on SOSI Tukholman NGM-pörssissä ja SOSI1 päälistalla NASDAQ Helsingissä.

ISIN-koodi Sotkamo Silverin osakkeille on SE0001057910.

Legal Entity Identifier (LEI) tunnus on 213800R2TQW1OZGYDX93.

Lisää tietoa Sotkamo Silveristä verkkosivustolla www.silver.fi

Yhtiön lehdistötiedotteet ja taloudelliset tiedotteet jakaa Cision Sverige ja ne ovat saatavilla verkkosivustolla www.silver.fi

Avainsanat: