TILINPÄÄTÖSTIEDOTE 2013, YHTEENVETO

(For full report in swedish, see attached file)

TILIKAUSI

• Kauden tulos oli -5 991 KSEK (-5 888) ja osakekohtainen tulos oli -0,42 SEK (-0,48).
  • Muut tuotot olivat 1 457 KSEK (909).
  • Likvidit varat 31. joulukuuta 2013 olivat 11 095 KSEK (41 178).
  • Oma pääoma 31. joulukuuta 2013 oli 107 732 KSEK (113 584), vastaten 7,61 SEK (8,03) osakkeelta.
  • Investoinnit ajalla tammikuu - joulukuu 2013 olivat 26 713 KSEK (18 773).
  • Sotkamo Silver palkkasi KPMG Corporate Financen avustamaan yhtiön lippulaivan, Hopeakaivos projektin kehittämistä ja rahoitusta.
  • Yhtiö julkaisi raportin useista lupaavista malmiaiheista yhtiön lippulaivan Sotkamon Hopeakaivoksen läheisyydestä ja Tampereen kultavyöhykkeeltä.
  • Sotkamon Hopeakaivos sai ympäristöluvan.
  • Sotkamo Silver on tehnyt ABB:n kanssa hopeakaivoksen sähköistämissopimuksen ja ensimmäisen rahoitussopimuksen.
  • Sotkamo Silver on julkaisi riippumattoman konsulttiraportin, joka käsittää ympäristö-, terveys- ja turvallisuuskatselmuksen sekä rajoitetun yhteiskuntavaikutusten katselmuksen (Equator Principles -arviointi).
  • Hopeakaivosprojektin malmitutkimuskohteen koko kasvaa aina 2 000 metrin syvyyteen asti.

AJANKOHTAINEN RAPORTOINTIKAUSI (3 kk, lokakuu - joulukuu)

• Kauden nettotulos oli – 315 KSEK (- 425) ja osakekohtainen tulos oli -0,02 SEK (-0,03).
  • Konsernin nettoliikevaihto oli 625 KSEK (-363).
  • Investoinnit kaudella lokakuu-joulukuu 2013 olivat  6 181 KSEK (3 762).
  • Yhtiö sai investointitukea 657 169 euroa Kainuun ELY-keskukselta
  • .Erinomaiset tulokset täydennyskairausohjelmasta.
  • Sotkamo Silver on hankkinut kaivosoikeuksia Mo i Ranassa Norjassa, korvauksena näistä oikeuksista, Yhtiö on kuitannut kaikki saatavansa Gexco Norge AS:ltä.

TILIKAUDEN JÄLKEISET TAPAHTUMAT

• Todetut ja todennäköiset mineraalivarannot lisääntyivät merkittävästi 3,5 miljoonasta tonnista 6 miljoonaan tonniin.
  • Muutos Sotkamo Silver AB:n osakkeiden ja äänien lukumäärässä.

Vastaavan ajanjakson vertailuluvut vastaavat edellisen vuoden lukuja ja vuoden 2012 tuloslaskelman taseen lukuja. Kaikki osakekohtaiset luvut on oikaistu takautuvasti osakkeiden 1:25, vuonna 2012 tapahtuneen yhdistämisen osalta.

Sijoittajakalenteri 2013

• Yhtiökokous - 21. maaliskuuta 21, 2014, Tukholmassa
  • Osavuosikatsaus, Q1 - 23. toukokuuta 2014
  • Osavuosikatsaus, Q2 – 22. elokuuta 2014
  • Osavuosikatsaus, Q3 – 18. marraskuuta 2014

Sotkamo Silver AB:n osakkeiden ja äänien lukumäärä on 6 778:lla osakkeella merkintäoptioilla tehdyn merkinnän johdosta. Nämä osakkeet edustavat noin 0,048 % yhtiön osakkeiden kokonaismäärästä. Merkintäaika päättyi 30 marraskuuta 2013. Tällä hetkellä yhtiöllä ei ole yhtään merkintäoptioita ulkona.

Sotkamo Silver AB:n osakkeiden kokonaismäärä on 14 159 634 osaketta ja osakepääoma on 141 596 341,47 Ruotsin kruunua. Osakkeen ”kvotvärde” (vastearvo) on 10 Ruotsin kruunua.

Yhtiön pörssitiedotteet ja taloudelliset raportit välitetään NGM kautta ja ovat saatavilla yhtiön sivuilla: www.silver.fi.

Stockholm, 14 helmikuuta, 2014.

Sotkamo Silver AB

Timo Lindborg, konserninjohtaja

Sotkamo Silver AB:n liikeideana on hyödyntää mineraaliesiintymiä Pohjoismaissa huomioiden samalla yhteiskunnan ja ympäristön asettamat vaatimukset. Sotkamo Silver omistaa tytäryhtiönsä välityksellä hopeaa ja kultaa sisältäviä malmiesiintymiä Suomessa. Yhtiön tärkein kehityshanke on Hopeakaivos projekti Sotkamossa.

Sotkamo Silver soveltaa SveMin'in & FinnMin'in raportointisääntöjä julkisille kaivos- ja malmitutkimusyhtiöille. Sotkamo Silver raportoi mineraalivaransa ja malmivaransa kansainvälisesti hyväksytyn JORC tai NI 43-101-koodin mukaan. Yhtiö soveltaa International Financial Reporting Standards -järjestelmää (IFRS)  Euroopan unionin hyväksymällä tavalla.

Sotkamo Silver AB:n osakkeiden kokonaismäärä on 14 159 634 osaketta ja osakepääoma on 141 596 341,47 Ruotsin kruunuun. Osakkeen ”kvotvärde” (vastearvo) on 10 Ruotsin kruunua.

Yhtiön kaupankäyntitunnus on SOSI Tukholman NGM-pörssissä ja SOSI1 NASDAQ OMX Helsingissä. ISIN-koodi Sotkamo Silverin osakkeille on SE0001057910 ja merkintäoptioille SE0004635290.

Lue lisää Sotkamo Silveristä verkkosivustolla http://www.sotkamosilver.com tai http://www.silver.fi

Lisätietoja: konserninjohtaja Timo Lindborg +358-40-5083507

Viralliset pörssitiedotukset ovat ruotsin kielellä; käännetyissä versioissa saattaa olla vähäisiä eroja alkuperäisiin