Alamäkiluistelu, WICL: Laajavuoden tapahtuma on historiallinen avaus - paikalla maailmanluokan  tähtiä

Tiedote, alamäkiluistelu
7.2.2014 julkaisuvapaa heti

World Ice Cross Leaguen (WICL) maailman ensi-ilta ja maailmanmestaruuskisat järjestetään Jyväskylässä 15.2.2014. Tapahtuman isännät, Hiihtokeskus Laajis – Laajavuori ja WICL perustaja Tim Cimmer, odottavat tapahtumaan suurta määrää yleisöä katsomaan urheilukilpailun lisäksi hienoa ulkoilmashowta.

Tim Cimmerillä on kokemusta suurista kansainvälisistä palkintogaaloista ja julkkistapahtumista Pohjois-Amerikassa. WICL-kilpailusta rakennetaan samaan tyyliin urheilukisojen ”Oscar-tapahtumaa” punaisten mattojen, suomalaisten sekä kansainvälisten tähtien ja julkkisten voimin.

Paikalle odotetaan saapuvaksi myös amerikkalaisen country-tähden Taylor Swiftin, joka on parasta aikaa kiertueella Euroopassa. Suomalaisista viihdealan tähdistä paikalla on näyttelijä Mikko Leppilampi, joka osallistuu myös itse alamäkiluistelukisaan.

Kilpailutapahtuma alkaa junioreiden kilpailuilla ja lajin huippujen haastatteluista. Yksilökisat starttaavat juniorisarjojen palkintojenjaon jälkeen. Päivä pitää sisällään lisäksi kisaajien nimikirjoitussessioita, alamäkipyöräilynäytöksen jääradalla, freestyle näytöksen ja huipentuu WICL kilpailuun illalla. Finaali kilpaillaan klo 19:30 aikaan.

Alamäkiluistelun ja Ice Crossin uusi pääsponsori astuu valokeilaan kilpailupäivänä. Lisäksi esitellään alamäkiluistelun suurin yksittäinen sponsorointipanostus tähän mennessä. Useat suuret maailmanlaajuiset bränditalot käyvät tällä hetkellä neuvotteluja WICL:n ja urheilijoiden kanssa lajin tulevaisuutta ajatellen.

”Laajavuoren kilpailu on suuri askel eteenpäin urheilijoiden näkökulmasta. Radan turvallisuus, uudet innovaatiot radan ylläpidossa ja huollossa unohtamatta uuden tyyppisen radan hauskuus-kerrointa laskijoille, auttavat kasvattamaan alamäkiluistelun suosiota uudelle tasolle ja rakentavat toivoa Olympiapaikasta vuodelle 2018. Uusi World Ice Cross League -konsepti tekee lajista helpon ja ennen kaikkea edullisen kopioida minne tahansa rinnekeskuksiin Suomessa ja maailmalla”, Cimmer kertoo.

World Ice Cross League, Tim Cimmer, puh. +358 41 481 5556, +1 403 880 7600, tim@futurenow.com
Ice Cross Laajavuori / Laajis, Lasse Niivuori, +358 45 350 6888, lasse@laajis.fi

Tiedotuspalvelut:
Source Creative Oy, PL 637, 00101 Helsinki, www.source.fi