Tiedote: Rukan stadionin rakennustyöt valmiina

Tiedote, Ruka Nordic
7.11.2014 julkaisuvapaa heti

Pohjoismaisten lajien maailmancupviikonloppua 28.-30.11. päästään viettämään uudistuneella stadionalueella. Syksyllä aloitetut uudistukset niin mäkitornissa kuin sen juurella alhaalla mäkimontussa on saatu valmiiksi.

Mäkitorniin rakennettiin tuulensuoja puomin kohdalle. Tuulensuojan myötä hyppysuoritukseen valmistautuminen on urheilijoille helpompaa tuulialttiilla Rukalla. Myös hyppyään odottavien lämpiötä parannettiin. Tornin juurella sijaitsevaa valmentajalavaa laajennettiin, jotta kommunikointi helpottuu urheilijoiden ja valmentajien välillä.

Mäkimonttuun alikulkusillan viereen rakentui uusi katsomo. Uusi katsomoalue tuo katsojan lähemmäs urheilijaa ja katsojan kokemus paikan päällä paranee. Ruka Nordicin pääsihteeri Seppo Linjakumpu on tyytyväinen uudistuksiin.

”Kaikki muutostyöt olivat yhdessä FISin (Kansainvälinen Hiihtoliitto) kanssa sopimiamme ja ne valmistuivat hyvissä ajoin ennen kisaa. Vaikkakin tosin alkuperäisestä aikataulusta hieman myöhässä. Kokonaisuudessaan on hyvä aloittaa loppurutistus Ruka Nordicin kanssa näin marraskuun alussa.”

Rukan hiihtostadionilla lähes kaikki tarvittava lumi maastohiihdon, mäkihypyn ja yhdistetyn maailmancupin kilpailuja varten on tehty. Lopullisesti tykit suljetaan lauantaina, jonka jälkeen aloitetaan levitys- ja muokkaustyöt.

”Alkuviikosta aloitamme lumien siirtämisen ja latujen valmistelun hiihtokuntoon. Myös suurmäki saadaan hyppykuntoon ensi viikon aikana niin, että Rovaniemen ensilumenkisojen jälkeen hyppääjät pääsevät treenaamaan Rukalla”, jatkaa Linjakumpu.

”Lumetusolosuhteet olivat tänä vuonna otolliset ja kaikki valmistelutyöt ovat sujuneet ongelmitta. Nyt odotamme kermaa kakun päälle eli tottakai toivomme, että myös maisema muuttuu marraskuun aikana valkoiseksi ja voimme tarjota niin kotimaisille kuin kansainvälisillekin vieraille kaamoskisat valkoisessa Rukan maisemassa.”

Tulevana viikonloppuna Vuokatissa käydään talven ensimmäinen Suomen Cupin maastohiihtokilpailu, missä kotimaiset urheiljat ottavat mittaa toisistaan vielä ennen Ruka Nordicin maailmancupeja.

Pääsihteeri Seppo Linjakumpu, Ruka Nordic, 0400 706 433, seppo.linjakumpu@rukanordic.com
Toimitusjohtaja Mats Lindfors, Ruka-Kuusamon Matkailuyhdistys, 0400 747 356, mats.lindfors@rukakuusamo.fi

Viestintä- ja tiedotuspalvelut:
Source Creative Oy, PL 637, 00101 Helsinki, www.source.fi