Uudistuksia Ruka Nordicin stadionalueella

Tiedote, Ruka Nordic
27.8.2014 julkaisuvapaa heti

Tulevana talvena Ruka Nordic - pohjoismaisten lajien maailmancup kilpaillaan 13. kerran. Tapahtumassa yleisölle on luvassa uudistuksia niin ohjelman kuin stadion alueen uudistuksien myötä.

Kisojen nimi on kokenut päivityksen tälle vuodelle. Aikaisempaan verrattuna nimeä on yksinkertaistettu ja nykyään marraskuun lopussa käytävät kisat kulkevat nimellä Ruka Nordic.

Stadionia päivitetään parasta aikaa vastaamaan kasvavan tapahtuman tarpeita. Rukan HS142-mäen mäkimonttuun rakennetaan yleisölle uusi katsomoalue. Hyppyrin nokalta katsottuna alastulon oikeaan laitaan valmistuu satoja ihmisiä vetävä katsomo. Katsomon myötä yleisön ja urheilijan on nyt helpompi ottaa kontaktia keskenään.

Urheilijoille valmistuu myös hyppyrin lähtöpuomille uusi tuulensuoja helpottamaan hyppysuoritukseen valmistautumista. Mäen valmentajalavaa laajennetaan ja urheilijoiden odotustilan mukavuustasoa lisätään.

"Uudistukset eivät välttämättä tunnu isoilta, mutta pitkällä aikavälillä ajateltuna kisa-alueella on tehty hurjasti muutoksia. Tänä vuonna tehdään pieniä parannuksia ja odotellaan ohjeita isompia muutoksia varten", kertoo Kuusamon kaupungin toimialajohtaja Mika Mankinen.

"Tulevaisuudessa stadionalueelle ollaan tekemässä lisämuutoksia. Tavoitteena ja haluna on rakentaa Rukan kisa-alueesta ympärivuotinen liikuntapuisto. Tällä hetkellähän suurempi painotus on talvessa. FIS:n, Ruka-Vuokatti Urheiluakatemian ja Matkailuyhdistyksen palautteen ja ohjeiden myötä lähdetään suunnittelemaan uudistuksia", jatkaa Mankinen.

Stadionalueen uudistukset on tehty yhteistyössä Kuusamon Erä-Veikkojen, Kuusamon kaupungin sekä Ruka-Kuusamo Matkailuyhdistyksen kanssa. Uudistukset tukevat toimijoiden yhteistyötä ja kertovat, että kisoja kehitetään yhdessä eteenpäin.

"Tapahtumaa kehitetään monella saralla. Tärkeää on, että urheilijat saavat parhaimmat mahdolliset olosuhteet kisaamiseen. Tulevaisuuden kannalta on myös erittäin tärkeää viedä eteenpäin kilpailun ohjelmasisältöä sekä katsojia palvelevaa infraa tavalla, joka parantaa vieraiden viihtyvyyttä ja loppupelissä kasvattaa katsojamääriä", kommentoi Ruka-Kuusamo Matkailuyhdistyksen toimitusjohtaja Mats Lindfors.

Mats Lindfors, toimitusjohtaja, Ruka-Kuusamo Matkailuyhdistys, 040 074 7356, email: mats.lindfors@rukakuusamo.fi

Ruka Nordic viestintäpalvelut:

Source Creative, PL 637, 00101 Helsinki, www.source.fi

Lehdistöpäällikkö Soili Hirvonen, puh. 040 083 7583, email: soili.hirvonen@source.fi

Tiedottaja Sanni Kivipelto, puh. 050 590 9163 , email: sanni.kivipelto@source.fi

Seuraa kisoja:
www.rukanordic.com