SOVELTO Oyj OSTAA BONNIER ACADEMY -LIIKETOIMINNAN SUOMESSA

Työelämän osaamiskeskus Sovelto Oyj on ostanut Bonnier Academy -verkkokoulutusympäristön.  Yritysjärjestelyssä siirtyvä liiketoiminta on käyttäjämäärältään Suomen suurin ja palvelu integroidaan osaksi Sovelton Channel -digikoulutusympäristöä.

”Digitaalinen, monimuotoinen oppisisältö vaatii laajaa asiantuntemusta ja jatkuvaa tuotekehitystä. Olemme iloisia että Bonnier Academy löysi Soveltosta uuden kodin. Bonnier Business Forum keskittyy jatkossa yhä selvemmin strategiansa mukaisesti kahteen palveluun liiketoimintapäättäjille, Bonnier Pro:hon, joka edistää bisneskriittisesti päätöksen tekoa ja toimialakohtaisiin BBF Uutisiin hoiva- ja terveys sekä kiinteistöaloilla”, kertoo Bonnier Business Forum Oy:n toimitusjohtaja Frank Sjöblom.

Digitalisaation myötä työn tekemisen tavat ja koulutustarpeet ovat murroksessa ja uuden oppiminen siirtyy yhä enemmän verkkoon ja osaksi työntekijän arkea. ”Sovelto Channel on työelämän tarpeisiin kehitetty yhteisöllinen ja digitaalinen oppimisympäristö, joka on läsnä työntekijän työpöydällä ajasta ja paikasta riippumatta. Rajoittamattoman oppisisältöjen käytön lisäksi oppijalla on tukena myös päivystävä verkkopedagogi.” kertoo Sovelton toimitusjohtaja Sanna Varpukari-Anttila.

Sovelto Channel tekee oppimisesta yksilöllistä, tavoitteellista ja vuorovaikutteista videoiden, pelillisten ominaisuuksien ja monimuotoisten sisältöjen avulla. "Kuuntelimme asiakkaidemme toiveita arjen osaamishaasteista sekä siitä, että oppiminen voisi tapahtua ilman matkustamista omalta työpisteeltä. Halusimme hinnan niin edulliseksi, että jokainen työntekijä voi halutessaan myös itse kustantaa työelämätaitojen jatkuvan opiskelun." palvelun kehittämisestä vastaava Sovelton suuryritysyksikön johtaja Anne Tarkiainen kertoo. Kaupan jälkeen Channelista löytyy nyt yli 2000 erilaista oppisisältöä ja käyttäjiä on yli 20.000.

Lisätietoja: Bonnier Oy, toimitusjohtaja Frank Sjöblom, +358 400 478450, frank.sjoblom@bonnierbusiness.fi

Sovelto Oyj, toimitusjohtaja Sanna Varpukari-Anttila, +358 40 7621762, sanna.varpukari@sovelto.fi.

Sovelto on työelämän suunnannäyttäjä: työssäoppimisen, työn järkeistämisen ja teknologian hyödyntämisen opettaja. Sovelto toimii aktiivisesti Suomi 2.0 -ohjelmassa, jonka tavoitteena on kaksinkertaistaa henkilötyön tuottavuus ja kouluttaa suomalaiset tulevaisuuden aloille.

Päämäärämme on, että vuonna 2020 suomalaiset ovat maailman tuottavin ja rennoin kansa.

www.sovelto.fi