Suomalaiset tekivät uuden joukkorahoitusennätyksen - 3,2 miljoonaa euroa avaruuskoulutukseen

Report this content

“Suomalaisissa on rohkeutta ja sopiva pisara hulluutta, jota tarvitaan globaalin ilmiön rakentamisessa”, hehkuttaa Peter Vesterbacka.

Suomalaisen avaruusalan startupin, Cohu Experience Oy:n, kotimaisen rahoituskierroksen ensimmäinen miljoona euroa tuli täyteen 43 minuutissa ja 1,5 miljoonaa saavutettiin kolmessa tunnissa. Peräti 535 suomalaista yksityissijoittajaa lähti mukaan kierrokseen yli 3,2 miljoonalla eurolla, joka on uusi joukkorahoituksella kerätty ennätys Suomesta.

“Space Nation on enemmän kuin avaruusseikkailu. Se yhdistää ihmiset kaikkialla maailmassa kehittämään itseään ja tavoittelemaan unelmiaan”, hehkuttaa jääkiekkoilija Saku Koivu, joka sijoitti jo varhaisessa vaiheessa Space Nation -astronauttiohjelmaan.

Cohu Experience on saanut myös runsaasti kansainvälistä huomiota aina hankkeen lanseeraamisesta lähtien Slush 2016 -kasvuyritystapahtumassa. Forbes sijoitti yrityksen vuonna 2017 seurattavien eurooppalaisten kasvuyritysten listalla ensimmäiselle sijalle.

“Halusimme tarjota suomalaisille mahdollisuuden olla ensimmäisenä mukana kasvavassa avaruusbuumissa järjestämällä rahoituskierroksen Suomessa. Onnistuimme yli odotusten, joten nyt voimme viimeistellä koulutussovelluksemme, vauhdittaa globaalin tiimimme kasvua, aloittaa ohjelman kuvaukset kolmella mantereella sekä järjestää ensimmäisen avaruuslennon”, kertoo Cohu Experiencen toimitusjohtaja ja perustajaosakas Kalle Vähä-Jaakkola.

Cohu Experience on verkottunut laajalti avaruusalan globaalien toimijoiden kanssa. Yhtiö on myös saanut riveihinsä nimiä kuten Peter Vesterbacka, Michael Suffredini (ent. NASA) ja John Barbera (ent. Turner Broadcasting).

“Space Nation on globaali koulutusohjelma ja tavoitteet yhteistyökumppaneidemme kanssa ovat todella korkealla. Seuraavaksi järjestämme kansainvälisille sijoittajille suunnatun rahoituskierroksen”, kertoo Kalle Vähä-Jaakkola.

Cohu Experiencen Suomen rahoituskierros AROUND-palvelussa päättyi 21.2. kello 16.00.

Lisätietoja:
Kalle Vähä-Jaakkola, toimitusjohtaja, +358 50 308 9604, kalle@cohuent.com

www.cohuexperience.com www.spacenation.org

Space Nation on kaikille avoin ja ilmainen astronauttiohjelma

NASAn astronauttikouluttajien kanssa yhdessä rakennettu Space Nation -astronauttiohjelma on kaikille avoin ja ilmainen. Konseptin ytimessä ovat itsensä kehittäminen, pelillistäminen, tieteen popularisointi ja globaalien yhteisöjen rakentaminen. Harjoittelu alkaa ilmaisella mobiilisovelluksella, jonka avulla jokainen voi alkaa kehittää fyysisiä, henkisiä ja sosiaalisia taitojaan. Parhaiten pärjänneet pääsevät mukaan monikansallisesti televisioitavaan valmennukseen ja kilpailuun.

Astronauttiohjelman ympärille kytkeytyy monimediakonsepti, jonka avulla myös ohjelman seuraajat voivat osallistua haluamansa kilpailijan joukkueeseen ja tukea suosikkejaan sekä esimerkiksi ostaa sponsoribrändien tuotteita.

Avainsanat: