Aleksanterinkadulle puhalletaan lisää elinvoimaa – Specsavers avaa Helsingin ensimmäisen kivijalkaliikkeensä

Optikkoketju Specsavers tuo uutta elinvoimaa Helsingin keskustaan avatessaan tänään 8. elokuuta kaupungin ainoan kivijalkaliikkeensä Aleksanterinkadulle. Uusi liike siirtyy Aleksanterinkadulle Forumin kauppakeskuksesta. Specsavers-myymälät ovat paikallisten yrittäjien omistamia, ja Aleksanterinkadun myymälän yrittäjänä toimii Specsavers Helsinki Forumista tuttu optikko-yrittäjä Jaana Ylätalo.

Helsingin keskustan elinvoiman hiipumisesta puhutaan paljon, mutta Specsavers ui tuoreella avauksellaan vastavirtaan. Specsavers avasi elokuun 8. päivä tuoreen myymälän Aleksanterinkadulle, joka lukeutuu Suomen tunnetuimpiin ostoskatuihin.

Specsaversin Head of Business Development Lasse Piira näkee myymälän avaamisen positiivisena signaalina Helsingin keskustan elinvoimaisuudelle ja uskoo sijainnin olevan strateginen valinta. Piira uskoo, että uusi liike houkuttelee lisää kävijöitä Aleksanterinkadulle.

”Sijainti palvelee ennen kaikkea asiakkaitamme. Uskomme, että uusi, näkyvällä paikalla sijaitseva myymälämme tuo lisää asiakkaita Aleksanterinkadulle ja yhdessä muiden kadulle ja sen läheisyyteen avattujen liikkeiden kanssa varmistaa, että Helsingin keskustassa on jatkossakin elinvoimaa”, Piira sanoo.

Specsaversin tuoreen myymälän lisäksi alueella on nähty useita muitakin uusia avauksia, kuten Under Armourin ja Normalin avaukset.

Kivijalka ei ole kuollut – Specsavers uskoo kasvokkaisen asiakaspalvelun voimaan

Sekä Lasse Piira että myymälän puikoissa aloittanut, Forumin Specsaversilta tuttu optikko-yrittäjä Jaana Ylätalo uskovat vahvasti kasvokkaisen asiakaspalvelun voimaan.

”Olemme erittäin iloisia päästessämme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmalla paikalla Helsingin sydämessä. Uskomme, että henkilökohtainen palvelu ja laadukas tuotevalikoima houkuttelevat sekä vanhoja, että uusia asiakkaita. Kivijalalla on paikkansa optisella alalla, sillä silmien hyvinvoinnin seuranta ja siitä huolehtiminen onnistuvat parhaiten säännöllisessä hoitosuhteessa”, muistuttaa Ylätalo.

Myymälässä palvelee Ylätalon kanssa sama, Forumin liikkeestä tuttu tiimi.

”Vaikka verkkokauppa on viime vuosina kasvanut, uskomme vahvasti kivijalkaliikkeiden voimaan. Myymälässä työskentelevät asiantuntijat osaavat aina antaa parhaat vinkit tyyliin ja silmistä huolehtimiseen”, Piira jatkaa.

Uusi Specsaversin liike sijaitsee osoitteessa Aleksanterinkatu 11 ja se avattiin tänään 8. elokuuta 2024. Tervetuloa tutustumaan uuteen liikkeeseen!

Lasse Piira
Head of Business Development, Specsavers Finland Oy
lasse.piira@specsavers.com

Specsavers on yrittäjävetoinen ja yksityisomisteinen optikkoketju, joka aloitti toimintansa Suomessa heinäkuussa 2007. Specsavers tarjoaa suomalaisille laadukkaita silmälaseja, piilolinssejä ja silmäterveyspalveluita edulliseen hintaan. Suomessa on yli 50 Specsavers Optikko -liikettä, joiden liiketoiminnasta vastaavat paikalliset yrittäjät. Kattavien optikkopalvelujen lisäksi valtaosasta liikkeitä löytyy silmälääkärin vastaanotto. Laajaan kehysvalikoimaan kuuluvat omien mallistojen lisäksi mm. Tommy Hilfiger, GANT, HUGO, Vivienne Westwood, Marc Jacobs, Barbour ja DAY Birger et Mikkelsen. Keväällä 2024 Specsavers sijoittui ensimmäiseksi suurten yritysten kategoriassa Suomen Parhaat Työpaikat™ -listauksessa. www.specsavers.fi