Espoolainen Paula Lahtinen on Suomen sähäkin silmälasimalli 2017

Suomen sähäkin silmälasimalli 2017 -kilpailun voittaja on espoolainen Paula Lahtinen. Kärkisijoille pääsivät myös Eeva Aminoff Helsingistä ja Tuula Karhu Joensuusta. Kilpailu järjestetään Suomessa jo kymmenettä kertaa, ja tänä vuonna etsittiin ensimmäistä kertaa yli 50-vuotiasta silmälasimallia.

Tänä vuonna Specsavers haki yhdessä ET-lehden kanssa ensimmäistä kertaa yli 50-vuotiasta silmälasimallia. Tarkoituksena oli löytää uusi silmälasikasvo, jossa yhdistyvät omaperäisyys, itsevarmuus sekä tietysti sähäkkä asenne. Kilpailun keulakuvana toimi koko kansan rakastama entinen uutisankkuri Pirjo Nuotio, joka tunnetaan tyylikkäänä ja luovana silmälasien käyttäjänä.

Kilpailun tuomaristoon kuuluivat Pirjo Nuotion lisäksi ET-lehden päätoimittaja Riitta Korhonen sekä Specsaversin viestintäjohtaja Irene Hernberg. Raati valitsi 20 semifinalistin joukosta kaksi finalistia, ja kolmas finalisti valittiin yleisöäänestyksellä ET-lehden verkkosivuilla. Sama raati valitsi myös voittajan.

Suomen sähäkin silmälasimalli 2017 -tittelin pokkasi Paula Lahtinen, joka vakuutti tuomariston kilpailun luonteeseen sopivalla sähäkällä asenteella.

Paula on upea, iloinen persoona sekä tyylikkään sähäkkä silmälaseissa. Siksi hän on juuri oikea valinta voittajaksi, kertoo Irene Hernberg, Suomen Specsaversin viestintäjohtaja.

Myös Paula iloitsee palkinnosta:

Olen erittäin otettu voitostani. Tämä todistaa, että tässä iässä voi tehdä mitä vain! Kaiken kaikkiaan kisa on ollut mahtava kokemus: pääsimme lehtikuvauksiin ja Gloria Fashion Show'hun viettämään upeaa VIP-iltaa. Tämä on ollut hyvää vastapainoa työlleni lääkekimuksen koordinoijana.

Kilpailun kolme finalistia pääsivät Specsaversin mainoskuvauksiin ja sen jälkeen stailattuina nauttimaan Gloria Fashion Show:n VIP-illan huumasta. Tuomariston valitsema kilpailun voittaja saa myös hemmotteluristeilyn M/S Viking Gracella.

*

Kilpailusta: Specsavers Spectacle Wearer of the Year -kilpailu järjestetään tänä vuonna yhteensä kymmenessä maassa, jotka ovat Australia, Uusi-Seelanti, Iso-Britannia, Irlanti, Ruotsi, Norja, Espanja, Tanska, Hollanti ja Suomi. Spectacle Wearer of the Year -kilpailu on maailman ensimmäinen silmälasimallikisa ja sen tarkoituksena on rohkaista ihmisiä käyttämään silmälaseja asusteena, osana omaa tyyliä ja persoonaa. Suomessa kisa tunnetaan Suomen sähäkin silmälasimalli -kilpailun nimellä.

Suomen kilpailusivut:

Viestintäjohtaja Irene Hernberg, Specsavers Finland, 040 662 5866, irene.hernberg@specsavers.com

Voittajan haastattelu- ja kuvapyynnöt:
Viestintätoimisto Pohjoisranta Burson-Marsteller, Jenni Petäjä, 040 763 2236, jenni.petaja@bm.com

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, jolla on yli 1 700 optikkoliikettä Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2016 yli 2,5 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketjun suomalaisten paikallisyrittäjien omistuksessa oleva liikeverkosto kattaa koko maan. Specsaversillä on alan suurin liikekohtainen liikevaihto.  www.specsavers.fi