Johanna Lakkala Specsavers Finland Oy:n talousjohtajaksi

Kauppatieteiden maisteri Johanna Lakkala on nimitetty Specsavers Finland Oy:n talousjohtajaksi syyskuussa 2016. Talousjohtajana Lakkala vastaa optikkoketjun taloudesta ja on mukana Specsaversin Suomen johtoryhmässä.

-         Tulen lääketeollisuudesta, jossa vastasin seitsemän vuoden ajan Takeda Oy:n taloudesta ja logistiikasta. Retail -kokemusta minulle on karttunut McDonaldsilta, jossa toimin kymmenen vuotta talouspäällikkönä. Specsaverin myötä on erittäin kiva palata kuluttajaliiketoimintaan ja työskentelyyn franchising-konseptin ja yrittäjien kanssa, Lakkala kertoo.

Voimakkaaseen kasvuun tähtäävä Specsavers on kolmanneksi suurin optisen alan yritys Suomessa 11,8 prosentin markkinaosuudellaan ja liikekohtaisessa liikevaihdossa selvä markkinajohtaja. Optisen alan hintajohtajana tunnettu Specsavers on viimeisen kahden vuoden aikana lanseerannut uusia näönhuollon palveluja, jotka tukevat ketjun kasvua jatkossakin. Optikoiden näöntutkimustoiminta on nostettu uudelle tasolle Kokonaisvaltainen näöntutkimus -konseptin kautta, johon sisältyvät muun muassa silmänpohjakuvaus ja silmänpainemittaus. Specsavers on tuonut yhteistyössä Terveystalon kanssa systemaattiset näönhuoltopalvelut ja silmälasiedun ainutlaatuisella tavalla myös työterveyden palveluiden piiriin. Specsavers Optikko -ketjun tavoitteena on kasvaa edelleen lisäämällä asiakasmääriä sekä panostamalla niin asiakaspalveluun, henkilökunnan ammattitaidon ylläpitämiseen ja kehittämiseen kuin uusien palvelukonseptien lanseeraukseen.

Talousjohtaja Johanna Lakkala, Specsavers Finland, 040-743 3538,
johanna.lakkala@specsavers.com
Viestintäjohtaja Irene Hernberg, Specsavers Finland, 040 662 5866,
irene.hernberg@specsavers.com