Specsavers avaa uniikin liikkeen Helsingin Aleksanterinkadulle – ”Liikkeen sijainti on ensiluokkainen”

Optikkoketju Specsavers avaa Helsingin ainoan kivijalkaliikkeensä Aleksanterinkadulle 8. elokuuta. Liike siirtyy Aleksanterinkadulle kauppakeskus Forumista, ja myymälän yrittäjänä jatkaa Specsavers Helsinki Forumin optikko-yrittäjä Jaana Ylätalo. Myymälän avaamisella Suomen tunnetuimpiin ostoskatuihin kuuluvalle Aleksanterinkadulle Specsavers tavoittelee näkyvyyttä ja saavutettavuutta.

Specsaversin Head of Business Development Lasse Piira uskoo Aleksanterinkadun mahdollisuuksiin ja myymälän uuteen sijaintiin näkyvällä katupaikalla.

”Haemme uudella myymälällä näkyvyyttä ja saavutettavuutta. Aleksanterinkatu on Suomen tunnetuimpia ostoskatuja. Alueella liikkuu paljon ihmisiä, ja avara myymälä näkyy hyvin kävelykeskustan ja julkisen liikenteen käyttäjille. Avaus on myös Helsingin ydinkeskustan elinvoimaisuuden kannalta positiivinen, sillä tuomme ostoskadulle asiakkaita. Kyseessä on Helsingin keskustan ainoa Specsavers-myymälä”, sanoo Piira.

Piiran mukaan näkyvyyttä lisää Rautatientorin metroaseman sulku kesän aikana, joka tuo kävijöitä Helsingin yliopiston metroaseman läheisyydessä sijaitsevan liikkeen luo.

“Aleksanterinkadulle avattavaan myymälään tulee muutamia design-elementtejä, joita on vain valituissa Specsavers-myymälöissä Pohjois-Euroopassa”, Piira kertoo.

Specsaversin myymälät ovat paikallisten yrittäjien omistamia

Aleksanterinkadun liikkeen omistajana tulee jatkamaan Specsavers Helsinki Forumin yrittäjä, optometristi Jaana Ylätalo. Ylätalo on innoissaan uusiin tiloihin muuttamisesta.

"Odotamme koko henkilökunnan voimin iloisin tunnelmin uuden upean myymälän avautumista. Sama, Forumin myymälästä tuttu henkilökunta palvelee myös Aleksilla. On todella hienoa saada kivijalkamyymälä Helsingin keskustaan. Aleksin myymälässä tulee olemaan laajempi kehysvalikoima ja myös enemmän tilaa palvella asiakkaitamme", kertoo Ylätalo.

Liike avataan 8. elokuuta 2024 Aleksanterinkatu 11:een.

Marissa Rämänen, viestintä
marissa.ramanen@bcw-global.com

Specsavers on yrittäjävetoinen ja yksityisomisteinen optikkoketju, joka aloitti toimintansa Suomessa heinäkuussa 2007. Specsavers tarjoaa suomalaisille laadukkaita silmälaseja, piilolinssejä ja silmäterveyspalveluita edulliseen hintaan. Suomessa on yli 50 Specsavers Optikko -liikettä, joiden liiketoiminnasta vastaavat paikalliset yrittäjät. Kattavien optikkopalvelujen lisäksi valtaosasta liikkeitä löytyy silmälääkärin vastaanotto. Laajaan kehysvalikoimaan kuuluvat omien mallistojen lisäksi mm. Tommy Hilfiger, GANT, HUGO, Vivienne Westwood, Marc Jacobs, Barbour ja DAY Birger et Mikkelsen. Keväällä 2024 Specsavers sijoittui ensimmäiseksi suurten yritysten kategoriassa Suomen Parhaat Työpaikat™ -listauksessa. www.specsavers.fi