Specsavers on yksi Euroopan parhaista työpaikoista vuonna 2020

Specsavers NE on listattu sijalle 18 Great Place to Work® -tutkimuksen kategoriassa Euroopan parhaat monikansalliset työpaikat. Specsavers panostaa työntekijöidensä ammatilliseen kehittymiseen ja koulutukseen.

Great Place to Work®-tutkimus julkaisi vuoden 2020 parhaat työpaikat listauksen syyskuun alussa. Vuoden 2020 tulokset julkaistiin syyskuun alussa. Specsavers on ollut mukana tutkimuksessa kahdesti ja sijoittui tänä vuonna 18. omassa kategoriassaan.

- Olemme ylpeitä siitä, että meidät on listattu yhdeksi Euroopan parhaista työpaikoista. Tämä osoittaa, että työntekijämme voivat hyvin ja kokevat voivansa kehittyä urallaan. Teemme paljon töitä ammatillisen kehittymisen ja koulutuksen eteen, jotta työntekijät viihtyisivät Specsaversilla pitkään. Työskentely monikulttuurisessa organisaatiossa on suuri etu, sillä voimme oppia toisiltamme ja jakaa kokemuksia sekä tietoa yli rajojen, iloitsee Specsaversin maajohtaja Erkki Tala.

Specsaversin lisäksi Euroopan parhaiden työpaikkojen tutkimuksessa sijoittui esimerkiksi SAS Institute, DHL ja Hilton. Specsavers oli vertailussa mukana toista kertaa. Vuonna 2019 Specsavers Optikko listattiin Suomen parhaiden työpaikkojen joukkoon.

Specsaversin henkilöstö on osoittanut joustavuutta haastavina aikoina

Specsavers on Covid-19-pandemian aikana keskittynyt vahvasti niin työntekijöiden kuin asiakkaidenkin turvallisuuteen sekä hygieniastandardeihin myymälöissä.

- Se, miten työntekijät ovat ympäri Pohjois-Euroopan Specsaverseja reagoineet poikkeusoloihin, on osoitus siitä, miten vahva kulttuuri meillä on. Työntekijät ovat niin toimiston puolella kuin myymälöissäkin osoittaneet kärsivällisyyttä ja joustavuutta sekä kykyä omaksua ja kehittää nopeasti uusia tapoja toimia. Monet yrittäjät esimerkiksi järjestivät riskiryhmiin kuuluville poikkeuksellisia aukioloaikoja, kertoo Tala.

Terveydenhuollon toimijana Specsavers-optikkoliikkeiden hygieniataso normaalistikin erittäin korkea. Liikkeet desinfioidaan säännöllisesti, jonka lisäksi suojavarusteet ovat käytössä sekä liikkeissä että näöntutkimushuoneissa.

Koko Great Place to Work® -listaus löytyy täältä.

Lotta Holmaheikki, Senior Manager Marketing & PR, Specsavers Oy, +358 50 520 3151, lotta.holmaheikki@specsavers.com

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, jolla on yli 1 700 optikkoliikettä Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2018/2019 yli 3,3 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketjun suomalaisten paikallisyrittäjien omistuksessa oleva liikeverkosto kattaa koko maan. Specsaversillä on alan suurin liikekohtainen liikevaihto. Specsavers on yksi Suomen parhaista työpaikoista 2020. www.specsavers.fi